Sabtu, 7 Julai 2012

Blogger of The Week ~ #4

assalamualaikum dan selamat petang buat semua.

@Week 1
@Week 2
@Week 3

so, here we go for the next blogger of the week. jadi, blogger of the week sudah masuk minggu ke 4 la kekdahnya. blogger of the week untuk minggu ke 4 adalah seorang gadis.

ehem

beliau seorang yang gila bijak.

well educated.

boleh cakap bahasa inggeris dengan sangat baik.

memang aku adore habisan la. its


@SYAZA NAZURA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


1- sila perkenalkan diri anda.



Assalamualaikum, hai :3 Okay, the name's given is Syaza Nazura, but you guys can call me nazu :) 18 years of age. Photographing maniac, chocoholic bookworm. Aku nerdy, got a problem with it? :P

2- macam mana terlibat dengan dunia blog?

Aku start blogging pada Jun 2008, masa tu sebenarnya blogging just for fun. Sebab aku bosan, and aku suka cerita kat orang cerita hidup aku. Joyahh laa kononnya enn. Masa tu blogging just for fun, so cara menulis pun tak se-matang sekarang. Type tu macam rempit juga laa, haha. Tapi since Dec 2010, aku start blogging secara serious. As in serious, nak make sure apa yang aku tulis tu berfaedah untuk orang lain.

3- perasaan bila ada orang komen blog anda? apakah perasaan anda apabila blog anda di-komen buat pertama kalinya.

Oh. Sangat sangat sangat bahagia. Terharu sebab ada orang sanggup komen. Wkakaka. Rasa di-appreciated gituu. :') Bagi semangat untuk terus berblogging, hehehe :D

4- boleh ceritakan genre blog anda?

Blog pun boleh ada genre eh? Ahaha. Okay, blog aku ni actually more to a personal blog. What I do, what I see, what I feel, what I think. Aku jenis yang suka menulis pasal hidup aku. And apa-apa yang aku tulis tu, aku akan try tulis in a way yang akan manfaatkan orang lain. Say, for example aku apply scholarship recently and kena reject. Okay, sedih tu memang sedih la sebab kena reject, en? Tapi bila aku tulis tu, aku selitkan sikit nasihat, selitkan jokes, selitkan words of encouragement untuk those yang sedang merasai apa yang aku rasa.

5- btw, before that, tahniah kerana mendapat 9a+ untuk spm tahun 2011. bagaimanakah anda membahagikan masa antara belajar dan juga blogging? 9a+, it's really a big whoa!

Erk, okay, ini aku tak tahu nak cakap macam mana. Sebab sebenarnya blogging ni, bagi aku ialah satu hobi, bukannya paksaan atau tanggungjawab. Bila kau dah minat blogging, benda tu takkan rasa susah, takkan rasa macam satu gangguan untuk hidup kau.



Blog, blog juga, study jangan lupa :)

Aku study, study la juga. Bila aku stress, bila takde mood, aku beralih ke blogging. Blogging ni bagi aku peluang untuk cool down, untuk merehatkan otak, dan untuk berkongsi pengalaman dengan orang. :)

6- siapakah blogger yang anda rasa memang famous amos dan sangat hebat? kenapa?

Aku suka Mr K, penulis untuk The Other Khairul. Why? Sebab blog dia sangat awesome. Dia sangat sarcastic which is a trait that I admire, and apa yang dia tulis tu boleh buat kau think about something the way you've never thought of before.

@Mr K

7- apakah pendapat anda tentang isu ini?

blogger muda tidak boleh berjaya.

Blogger muda tidak boleh berjaya? Hey, if you can dream it, you can be it. It all comes down to how you define 'berjaya'. Kalau bagi kau, berjaya itu apabila kau dapat berjuta-juta followers kat blog, then you're wrong. Bagi aku, a blogger is successful kalau the thing that he or she writes appeal to others. And, kalau kau blogger muda, it's easier to write about stuff that teenagers and young people can relate to. Ye dok? =D

8- hobi selain berblog?

Photographing. Reading. Sleeping. Eating. Writing. Oh, and ternak zoo atas katil. Hehehehe :DD





9- pengalaman terbaik/ terhebat/ ter-best sepanjang bergelar blogger?

Writer kat blog 1994's. (www.1994s.blogspot.com)

Dijemput jadi writer kat The Malaysian Outsider (www.myrumbles.wordpress.com) - Tapi tak accept lagi invitation tu, hehe.

Random people adding me on Facebook, pastu tulis kat wall / inbox aku, cakap blog aku best. HEHEHEHE. Kembang kecut hidung aku weh!

Yang paling best? Top 50 untuk Nuffnang Blogger of the Year Award untuk Digi WWWOW Internet for All Awards. (Y)

10- perancangan masa hadapan terhadap diri sendiri dan juga blog

Perancangan masa depan untuk diri sendiri : Jadi actuary yang ada life (okay, ini joke aku & kawan aku), tubuhkan satu yayasan untuk tolong anak-anak yatim, sambung belajar kat USA, honeymoon kat Makkah dengan suami tercinta, & visit my teachers & friends kat London. Oh, nak jadi published author. Heheheh :D [okay, ada banyak lagi tapi nanti korang penat pula baca]



Friends back in London

Perancangan masa depan untuk blog : Kekalkan domain www.syazanazura.com. Followers tak bertambah takpe, asalkan ada orang yang baca blog aku & mendapat manfaat daripada apa yang aku tulis. :')

11- pesanan buat mereka yang membaca blog anda? dan juga pesanan buat newbies yang ingin menceburkan diri dalam dunia blog.



Nah, ribuan terima kasih untuk anda semua

Terima kasih yang teramat sangat kerana sudi meluangkan masa untuk singgah di blog picisan ini. Terima kasih juga kepada mereka yang sanggup memberi sepatah dua kata, beri kata semangat untuk terus berblogging. Sokongan korang sangat bermakna, :')

Untuk 'newbies' yang ingin menceburkan diri dalam dunia blog ni, aku ada one thing je nak bagitahu. Don't ever be afraid to be different than others. Biarlah orang lain nak cakap korang pelik ke, style korang menulis lain ke apa, asalkan korang bahagia dan puas hati, cukup lah. Itu yang penting. :) You can't please everyone, so might as well you focus on pleasing yourself :)


***************************************************************

okay guys. 

this girl memang awesome la. aku baru jumpa dia sekali je. tu pun sekejap je sebab dia kena balik awal dan dia ada hal. 

dia memang pandai gilos dan aku tabik doink toink sama dia. haha.  siapa-siapa yang nak baca entry dekat blog dia and try to improve their english ataupun malas nak baca surat khabar New Straits Times ataupun The Sun ataupun Malay Mail, boleh la klik blog dia dengan kadar segera!!!!!1


kalau nak tweet dan bertanya pasal scholar atau benda-benda yang best pasal study, boleh tweet dia di


nak tahu apa dia punya future planning?


gempak kan?

till then.

2000
7 Julai 2012
Klang







1 ulasan:

Unknown berkata...

Ain dah follow beliau! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...