Jumaat, 13 April 2012

~ Marvel's The Avengers

assalamualaikum dan salam superhero buat semua.

p/s

maaf, saya tak berapa pandai dalam bahasa Inggeris. maka, entry ni bersifat rojak iaitu pencampuran bahasa Inggeris dan bahas Melayu. hope, it can be accepted. tehee.

************************************************************************

so, here we go, The Avengers.

what superhero would you be if you could create a new member for The Avenger’s team  and how would you save the world.  


dulu-dulu, masa zaman sekolah, aku dengan kengkawan always asking each other,

" weh, kau nak kuasa apa? aku nak kuasa terbang." bagi tahu Ameer. 

and I was like, =.="  kau serius ke Ameer? terbang je kau mampu? TERBANG JE???!! lemah sangat. okbai. sejak dari dulu lagi, aku nak satu kuasa ni.

PSIKIK!!!!!!!!!!!!! 

yesza. kind like Jean Grey from X Men but I think my power is superb than that. mari aku senaraikan perkara-perkara luar biasa yang aku boleh buat dengan psikik. it is beyond. it is not just Jean Grey. this is my power. heh.

:: dengan psikik aku boleh mengawal benda menggunakan fikiran aku. aku boleh mengangkat meja, kerusi, kayu, kau, kau, kau dan kau malah mengeluarkan kapal Titanic dari dasar laut. heh. so, secara mudah, yang macam kau orang semua boleh nampak, tak payah banyak guna tenaga sangat. just guna otak pun boleh. tak payah guna tangan, tak payah nak guna kaki dan mungkin tak payah nak guna mesin sangat la. =='  it's just simple 1 - I , 2 - do, 3 - you , 4 - love. so, aku baling dan mencampak musuh hanya dengan menggunakan kuasa otak aku je. 

:: pernah tengok Avatar. not Avatar biru yang pemes amos tu, tapi Avatar Aang yang kepala botak tu. heh. nope, aku bukan nak cerita pasal dia. aku nak cerita pasal Katara. kenal Katara?? ke tak kenal. kalau tak kenal, takpe. jap, aku google gambar dia kasi kau orang kenal sikit.


 taddaaa!!! inilah Katara.

tapi kan, tapi kan, aku bukan nak cerita pasal Katara. aku nak cerita pasal kuasa dia jerr. so, aku actually pelik jugak, apesal Jean Grey dalam X Men tak boleh buat kuasa macam Katara ea? haha, Katara boleh kawal air. and dengan kuasa psikik yang aku ada, aku boleh kawal airi jugak actually. aku amat berkuasa juga bukan sahaja di darat malah di lautan juga. bayangkan aje la, 3/4 daripada dunia ini adalah air, jadi, boleh bayangkan la macam mana aku kawal air beserta lautan. tehee.

jadi, aku takde masalah nak lawan di darat ataupun laut. dengan air, aku boleh jugak buat bongkah ais. boleh bekukan lawan dan apa-apa sahaja la. kena ingat jugak bahawa darah manusia adalah liquid which is liquid = water = air. heh.

jadi, aku boleh kawal pergerakan manusia sebab dalam badan manusia ni banyak darah. so, aku boleh kawal badan mush dan menjadikan musuh sebagai Puppet! yes, yes, yes. sila angguk kepala tanda setuju ! 

:: next, dengan kuasa psikik aku juga, aku sekuat Charmed's Siblings. kenal diorang? 


dari kiri is Piper, tengah is Phoebe and kanan sekali ialah Paige. cerita ni pun dah lama sangat which is dari tahun 1998 till 2006. long2 time ago. tapi, aku bukan nak cerita pasal kisah-kisah-mereka. aku just nak cerita kuasa diorang jek.

so, Piper boleh musnahkan orang. Phoebe boleh kesan orang dekat map dengan menggunakan rantai, manakala Paige boleh menyeru benda.

dengan kuasa Piper, aku memang trang tang tang boleh musnahkan orang-raksasa-bla-bla-bla tapi tak berapa nak suka sangat guna kuasa tu. dengan kuasa Phoebe, opkos, aku boleh kesan kedudukan musuh. tadaa! and dengan kuasa Paige, aku boleh menyeru senjata-senjata yang ada pada tangan musuh. yes, you read it. boleh menyeru senjata-senjata yang berada pada tangan musuh. oo, crab, if you watch Charmed, then you know what I mean. 

dengan kuasa Psikik seperti yang aku senaraikan dekat atas, pasti aku dengan senang hatinya dapat menolong  dunia dan juga The Avengers. :)


currently, this is my cloth when I start fighting, just simple and black. yes, I like when i be like the Death Angel. i dont need any weapon to support me. with my power, I believe, I can help The Avengers to save the world.

name : The Death. *berangan sangat si Nazrul ni*

eh jap, ada lagi. haha. ini impian aku, kalau la, kalau la, *if possible jek* aku boleh buat team Avengers sendiri, aku nak

1) Superman. sebab dia kuat gilak!

2) Ben 10. sebab dia boleh tukar jadi alien and boleh cakap bahasa alien.

3) Mr Incredible and family. sebab diorang memang hebat. family yang superb. ooo, kalau lapar pun, mak Incredible ni boleh masakkan. haha.

tu je kot.

so, there you go. this is my power. my truly power. sedar atau tidak, ia tidak menggunakan tenaga fizikal langsung. semuanya menggunakan kuasa minda. 

with that and till then. goodbye peeps. 

kepada siapa2 yang suka baca novel, cerpen atau mini novel, dont forget to visit this link on 14th April 2012.



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...