Jumaat, 23 Disember 2011

~ world universities peace invitational debate

assalamualaikum.


pada 21 Disember 2011, UPM telah menjadi tuan rumah untuk final World Universities Peace Invitational Debate (WUPID) untuk kategori bahasa Inggeris. untuk WUPID kategori bahasa melayu dah berzaman berlalu dengan UPM menjadi juara yang berlangsung di UMK. 


4 pasukan akhir yang masuk final adalah University of Oxford, Anteneo De Manila University,University of Victoria Wellington dan juga University of Cambridge. okay, jom tengok gambar!!!!!!!!!!!




view dia sangat gorjes! dengan lampu, orang keluar masuk, wartawan dan kesemuanya sangat mengagumkan!


dan ini outfit aku untuk hari itu. oldskool t-shirt, bum sweater,snow cap, snails org pants dan juga nike. 

tempat duduk judges. kesemuanya ada 5 orang juri yang sangat berpengalaman. bila aku dengar pengalaman diorang dari emcee pada hari tu, memang terkejut gilak weh!


grand finale berlangsung di dewan besar UPM.


best speaker untuk grand finale. Benjamin Woolgar dari University of Oxford. dia punya aksen jangan cakap la. pekat sangat-sangat!


pembahasa dari Anteneo De Manila University. bebudak lain tergila-gila kat dia. tak boleh betul . haha.


dan seorang lagi pembahas yang digila-gilakan oleh kaum wanita. oh! lupa nak bagitahu. tiada seorang pun pembahas wanita pada peringkat akhir. kesian betul!


kehadiran penonton!


dan ini adalah rombongan bebudak yang semangat nak pergi tengok WUPID! memang sangat seronok dengan mendengar aksen diorang yang tebal gila. sejujurnya slang Oxford memang aku tak paham. yang aku paham Anteneo University je. heh.

ni pulak keputusan dia.

dengan juri 5-4. kemenangan berpihak kepada University of Wellington;. pembahas diorang ialah Sebastian Templeton dan Richard Dath! tahniah korang!! walaupun korang tak paham apa aku cakap, tapi korang the best la weh! 

semuanya best dan gempak! hopefully event macam ni berlangsung lagi dekat UPM. aku ada dengar, next big event ialah Ragbi Piala Dunia antara University yang akan berlangsung dekat UPM ! :) tak sabar nak tengok diorang beraksi. :D

okay, da sangat malam ni. have a nice day ahead. thank you for reading. babai! kalau suka boleh tekan button share dan tekan button like. terima kasih 



WUPID is the best! oh. maklumat tambahan. untuk WUPID BM, pemenang dia adalah UPM. dengan finalist dia ialah UIAM, USIM dan juga UTM. oh! congrate juga untuk UPM!!

4 ulasan:

FR berkata...

kalo debate ni susah nk tgok girls msuk final sbb boys slalu hentam kaw2 punya -,-
even kalo dah jejak final pun susah nk menang kalo pihak lawan adalah lelaki. pengalaman ni, hahaha.


Err comel nye yg dr anteneo de manila tuuu, hihihi.

Qarl berkata...

Woooahhhhh

Jeles!

Nazrul Ashraff berkata...

@raihana ~ kesian pompuan.. haha.

Nazrul Ashraff berkata...

@qarl ~ sangat best okay!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...