Ahad, 29 Disember 2013

Tocie dan Final Exam semester 1 sesi 2012/2013

esok da start final. ada 6 subjek untuk sem ni tapi just ada 5 paper je. aku ada subjek Ekologi Sumber Rekreasi, Inventori Sumber Rekreasi, Survei Hutan, Kuantitatif, Kemahiran Rekreasi Luar dan juga Kem Hutan. Kem Hutan tu da hantar report jadi tak berapa nak bother sangat pasal exam.

esok pulak ada 2 paper which is Ekologi Sumber Rekreasi and Survei Hutan. serius cuak abadi nak jawab all those paper. harapnya semester ni dapat naikkan balik pointer aku. pointer sem lepas amat la jatuh macam apa je. serius rasa nak pengsan bila tengok pointer sem lepas. slip exam aku tak carik lagi. entah kat mana entah slip exam aku. -,- dan dan dan .... emm emm , aku tak jumpa pun PA aku lagi untuk mintak tandatangan approve slip exam aku. KAH KAH KAH. esok la aku jumpa dia and bagi slip exam tu.


untuk TOCIE pulak, aku dapat band 4. alhamdulillah :) what is TOCIE anyway? aku tak tahu la uni lain ada TOCIE atau tak tapi kat UPM ni ada je. even TOCIM pun ada. by the way, TOCIE stands for Test On Communication In English di mana budak-budak yang dapat band 3 masa MUET dulu digalakkan amik TOCIE semester ni. tapi ada je budak yang tak amik sem ni and might be amik semester depan ataupun semester semester lain. tapi TOCIE is wajib for all those students yang dapat band 3. -,-

TOCIE tu macam test cakap-cakap / speaking macam MUET dulu di mana akan ada topik yang diberi and point yang diberi and semua orang akan bercakap and give their own opinion. dengar kata, siapa yang dapat Band 3 dan ke bawah akan amik kelas something apa entah. -,- sounds creepy.

heh, tu je la cerita nak diceritakan untuk minggu ni. might get more busy and busy menjelang exam ni. malas nak pikir lain and nak pikir pasal exam je. malas nak pikir benda bangang atau masalah lain and pikir pasal score tinggi je dalam exam. mungkin akan tidur lambat sampai mata jadi panda selepas ni. heh. *tapi akhir-akhir ni entah kenapa asyik tidur awal je -,-*

btw, good luck to all UPMians dan budak-budak uni lain yang akan amik exam start from tomorrow. :) May Allah bless and ease us always.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...