Ahad, 22 Julai 2012

Wildlife Charity

assalamualaikum wbt dan selamat pagi buat semua.



this event memang dah lama sangat pun. dulu aku sempat buat dia punya teaser je. entah ke mana entah teaser yang aku buat tu. haha. okay, aku cerita kan balik.

bulan Mac lepas, (Mac okayyyyyyyyyyyyyy!!)aku telah menjadi Pengarah Program untuk satu program yang dipanggil Wildlife Charity. event ini telah berlangsug dengan jayanya di Zoo Melaka.

banyak la jugak aktiviti yang kitorang buat. woooho. charity macam ni kiranya first time la jugak untuk aku. sebelum ni aku memang tak pernah join aktiviti-aktiviti bersihkan zoo macam ni. jadi, aku memang agak batak la bila dapat join. dan kebatakan itu semakin bertambah apabila menjadi Pengarah Program. haha


memang kitorang do many activities kat sana. dari tanam pokok ke bersihkan papan tanda ke bercangkul dan bercakar menggunakan pencakar dan lagak macam tukang bersih paling berdedikasi sepanjang zaman di Malaysia. heh.

sejujurnya, memang buat benda sangat outstanding la. bukan selalu kau dapat kerja macam ni kan? tak best la kalau lepak dekat kolej je dan tak buat kerja-kerja yang best macam ni. :D

selepas bersihkan zoo sana sini lebih kurang 1 jam 30 minit, tibalah masa untuk kitorang enjoy dekat Zoo Melaka!!!!!!!!!!!!! yeeha!


daripada jumpa Gajah, lepas tu enjoy dengan haiwan-haiwan lain. tengok show yang sangat best!!!!! siapa kata buat charity sangat tak best dan menyusahkan? Iaku bet korang kena try this la. 

try la buat this charity dekat Zoo Melaka. tak pun kat mana-mana zoo la. sangat seronok okay. dalam masa kau buat charity at the same time, kau orang semua boleh enjoy jugak :)


enjoy la jugak layan those animals. kah kah kah. memang learn banyak la pasal haiwan ni. ada beruang matahari. ( eh? ) dan gajah ( eh? nasib baik tak batak bila nampak gajah! haha ) dan macam-macam haiwan lagi la. 

serius best! even penat jadi Pengarah Program tapi ini memang pengalaman paling berharga la yang aku ada. bukan semua orang ada pengalaman jadi Pengarah Program macam aku ni. heh. one in thousand la kononnya. hehe. padahal punya la tensi masa jadi pengarah Program. nasib baik ramai yang sudi tolong :)

aku rasa ni je kot yang aku nak bebelkan. ada banyak lagi yang aku nak cerita. tapi lepas ni la ea? 

till then.

0247
22 Julai 2012
Klang









1 ulasan:

Unknown berkata...

kne buat paper work cm ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...