Selasa, 3 Julai 2012

ini cerita orang riak kena hempuk.


assalamualaikum wbt dan selamat petang buat semua.

di suatu petang yang banyak burung berterbangan


"kau ni lama aku tengok  takde perubahan pun , tengok aku kereta besar, rumah besar, awek besar..semua besar lah.kau ada?"


"tak de"


"kesian aku tengok kau ni.aku ingat nasib kau  takkan berubah lagi kot.hahaha"


"ok...aku nak tanya kau sikit boleh?"


"hah nak tanye apa........cepat sikit aku ada hal ni.....buang masa cakap dengan orang "low class" ni"


"kau lahir keluar ikut mana?"


"rahim mak aku lah...apesal kau tanya macam tu?"


"kau keluar dari situ ,kau ada pegang kunci kereta tak?"


"tak"


"geran rumah?"


"tak de lah"


"sijil amanah saham?"


"apa kau merapu ni"


"jadi semua tak de la, kau telanjang je kan, tanpa seurat benang kan?"


"ya."


"jadi apa beza kau dengan aku? aku lahir pun telanjang jugak, tapi tak pernah aku nak riak macam tu kat orang lain sebab aku tahu harta ini semua hanya dipinjamkan sementara dan akan ditanya di akhirat kelak apa yang telah kau buat dengan harta ni"


in conclusion.


#so x yah nk bangga diri sangatlah, tolonglah anda hanya diciptakan dari AIR MANI YANG MENGHINAKAN!!!!!#wallahualam




1131
3 Julai 2012
Johan Setia
by Muhibbudin Ibrahim

1 ulasan:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) berkata...

wahhh mendalam maksud..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...