Jumaat, 6 Julai 2012

Celebs yang kita patut sanjung

assalamualaikum wbt dan selamat petang buat semua.


okay, teruskan kepada tajuk utama kita pada hari ini iaitu Selebriti..ada apa dengan selebriti? apa pandangan korang tentang selebriti ini?


apa yang aku maksudkan di sini, not celebs macam Ning Baizura, Siti Nurhaliza atau Erra Fazira itu, ni celebs yang dari appearence dia, kita boleh expect,

dude! she's got talent la. that's what we call X factor.

ataupun,

babe. mamat tu totally got karisma la. nak pikat dia la.

heh. itu kita panggil selebriti bila totally depan mata kau,


sangat outstanding.

petah bercakap

takde sikap malu-malu macam beruk nak kena cepuk.

totally got look and X Factor

sangat bijak dan bila bercakap, kau akan terangguk-angguk macam baru kena sumpahan Imperius oleh 
Voldi Voldemort tu, 

ini kita panggil celebs. bukan mudah nak cari celebs ni sebab dia macam totally perfect yang tiada tandingannya. yes. ianya macam kau cari seekor semut di tengah-tengah gurun gobi itu. tahu gurun gobi? haha. aku totally dumb bila bagi perumpamaan dan suck tentang geografi.

okay. itu tak penting. dalam dunia ni, of course without no doubt aku akan cakap Nabi Muhammad SAW adalah seorang celebs yang patut kita sanjungi. helllo, beliau sangat outstanding okay with his word. aku suka dengar kisah-kisah nabi dan rasul serta para sahabat. 

aku suka dengar bila para sahabat ada masalah dan mereka-meraka sekalian akan berbondong-bondong serta berduyun-duyun berjumpa dan merujuk kepada Nabi Muhammad SAW. ianya sangat nice dan aku suka dengar penyelesaian masalah yang dijawab oleh Nabi Muhammad SAW. it's totally magic with his word which is aku sangat tak jangka dengan apa yang Rasulullah jawab. 

masa zaman aku tabika kemas, kami-kami si warga tabika akan ternganga mulut bila cikgu kat depan baca kisah-kisah nabi. nama cikgu aku, Cikgu Zaiton, miss her trillion times suddenly.

hari ni kita akan baca buku yang ada gambar ikan besar.

siapa boleh teka kisah nabi apakah itu? ataupun

hari ni murid-murid nak baca kisah apa?

it's memorial with those celebs yang kita puja. masa kecik-kecik kita akan puja them. sangat! puja dan semat dalam hati ,

okay, nak jadi budak baik dan dapat ganjaran pahala.

those para nabi dan those para rasul yang mulia ada ciri-ciri celebs yang aku nyatakan. mereka memukau dengan cara mereka yang tersendiri. alhamdulillah. disebabkan oleh mereka, kita mampu bersaing dengan agama-agama lain.

islam an-nur. ;)

dan kisah memorial dan epik Nabi Ibrahim AS serta Nabi Ismail AS. aku rasa semua orang tahu mereka punya kisah. sangat nice with sacrifice yang menggugat hati. :( aku sendiri tak sanggup nak buat if diperintahkan begitu. :(  *another sad smile*

p/s
celebs zaman sekarang yang dipuja Justin Bieber, Lady Gaga, Katy Perry and others. its hard to say that but that was true. aku pun macam tu. sebab apa ea? kejutan budaya ke? aku pun tak tahu. bagi aku, tak salah if kita pandai bahagi and think positively and think correctly. deeply, aku suka zaman kanak-kanak aku. zaman celebs kanak-kanak aku.

memoir ~

1400
6 Julai 2012
Klang



1 ulasan:

Emi berkata...

Masa zaman kecik2 suka dengar kisah nabi. Tak cukup dgn tu, siap pergi library leoas habis sekolah semata2 nak baca kisah nabi. Rindu zaman2 tu. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...