Khamis, 21 Jun 2012

Samsung Galaxy S III

assalamualaikum wbt dan selamat petang buat semua.


Samsung Galaxy S III dengan tema inspired by nature telah mencipta satu fenomena baru dalam dunia gadget. dilancarkan pada 3 Mei 2012, telefon bimbit ini tekah menawarkan aplikasi aplikasi yang sangat cool, superb dan ohsem. heh.

kekdahnya aku bercakap dalam bahasa melayu dan inggeris yang bercampur baur. haha.

tapi tak kisah la, jom kita layan dia punya ohsem features yang memang gempak habisan. bila aku tengok, mulut dah ternganga semacam je. it is beyond and unbelievable.

1- SMART STAY

 

 Tahukah anda bahawa Samsung Galaxy S III ini akan menunggu anda tidur. kalau korang tak tidur lagi, dia akan stay bercahaya je. kalau korang tidur, barulah dia akan padam. cool kan? 

da macam robot peneman tidur sudah. tehee.

2) DIRECT CALL


Kalau korang tengah mesej dengan pakwe ke makwe ke kengkawan ke apa ke dan bila korang nak call diorang immediately, korang boleh letak terus je Samsung Galaxy S III tu dekat telinga korang. it will automatically tolong menelefon kan orang yang sedang korang mesej masa tu.

power kan? da macam cerita power rangers je.

3) SMART ALERT


Kalau korang berada jauh sikit dari Samsung Galaxy S III ni, lepas tu kalau ada mesej atau missed call daripada sesiapa, dia akan vibrate molek-molek untuk bagitahu korang

" ada mesej masuk la."

dia tak la kata , " ada mesej masuk la." tapi dia akan vibrate dan vibrate secara gently *macam yang dikatakan dalam website* untuk tarik perhatian korang. haha. kekdahnya ai rasa Samsung Galaxy S III ni dah macam kucing. tapi nice ;D

4) S VOICE

  

Samsung Galaxy S III jugak akan respond dengan apa yang korang cakap. korang boleh suruh diorang on telefon bimbit, tolong angkatkan fon dan lepas tu korang boleh cakap sesedap rasa malah korang boleh suruh Samsung Galaxy S III amik kan gambar dengan memberi arahan mudah pada dia!

ianya semacam robot kecil yang comel. haha.

5) S BEAM



korang letak 2 bijik Samsung Galaxy S III ni back to back and lepas tu korang boleh transfer pictures, videos dan bermacam-macam lagi. lebih kurang macam Infra Red la kan tapi Samsung Galaxy S III ni lagi advance la sikit.

6) AllShare Cast

  

nampak tak dalam gambar tu? heh. apa yang korang main dekat Samsung Galaxy S III, korang boleh mainkan jugak dekat big screen macam tV untuk lebih suuu real sikit. 

menurut website Samsung,

It lets you play together: beam your photos, videos - even
the game you’re playing - onto big screen, with your phone
doubling as a controller.


power kan? ini dah memang kira super duppa coolio la.

banyak la lagi dia punya awesoem features. kalau aku senaraikan pun, memang lahar la kan. lama lagi la nak habis. this awesome and beyond phone have so many great and superb features. heh.

till then,

1416
Klang,
@TheodoreNazrul





2 ulasan:

sitinadzirahali berkata...

bestnyeee

Naz Al Yahya berkata...

naz masih berpuas ati setakat ni dengan HTC One X :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...