Sabtu, 17 Mac 2012

~ katak

assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua.

pada jam 3 petang nanti, akan ada presentation ke 3 untuk aku sepanjang aku bergelar pelajar asasi untuk semester 3 ni. esok, semua cerita tentang katak.

esok, aku, Haidhar, Gee, Pika dan Asfa akan cerita and explain all about frog development. heh. katak. apa yang ada pada katak? entah, aku pun tak tahu. generally, kitorang just figure out je macam mana katak tu terbentuk. dari Early Cleavage ke Bastrula, Morula ke apa la. cam gi tu la. haha

ianya sangat complicated dan aku bukanlah kaum yang gemarkan Bio at all. so, jangan tanya lebih2 okay.



cuba la tengok gambar rajah kat atas ni. hehe. cun punya rajah pasal froggie. comel kan? untuk asasi ni, aku tak bedah katak, jadi tak berapa nak amik port sangat. aku just bedah tikus putih yang coolio tu jak. tiver je teringat kat zaman semester 2 masa bedah tikus. ;)

ni cuma asas je kepada Biology. aku rasa semua asasi and matrik ada belajar pasal development of frog. kan?? memang mustahil la kalau tak belajar.

 

 untuk sem 3 ni, selain katak, ada jugak la belajar pasal develompent of chick, lancelet and also human. human punya chapter gila panjang! mendedes kepala otak aku bila test hari tu. development of flower pun hado. ilmu Allah ni memang besar weh!

ok la. aku nak tidur dulu. have a nice day ahead.  and babai! :)

2 ulasan:

Unknown berkata...

huh! subject sains mmg buat kite pening kepala... semoga gigih dengan subject sains tu..

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/soledad.html

Tanpa Nama berkata...

http://eekshop.com
Consult to have a number of local contractors, real estate real estate agents and also your local paint store.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...