Ahad, 15 Januari 2012

~ the list must do!!

assalamualaikum wbt dan salam hostel buat semua.

Nazrul kalau bagi tajuk memang kemain lagi dia. haha. gelak kat diri sendiri sebab cuba buat tajuk dalam bahasa Inggeris. takpe la, Nazrul. kita cuba je. bukannya apa-apa pun. heh. hari ni, aku dah sampai Kolej 13 tersayang dengan semangat dup dapnya. ye la, hampir seminggu aku tak jejak bilik kat kolej tau! dah rindu dengan bau habuk dan berhapaknya!

The List Must Do.

1- Muka Ceria.

bila sampai kat bilik je, seharusnya membuat muka ceria sambil memberi salam yang kuat biar satu bilik sedar kau dah balik. heh. tapi tadi, masa aku balik, kebanyakan budak-budak bilik aku tak balik lagi. aduii. kesian betul Nazrul sebab dia kena sambut diri dia seorang-seorang je kat Kolej 13 nu ha.

2- melawat bilik sebelah.

yang ni tentunya untuk mengeratkan hubungan silaturrahim. gasak la diorang rasa rimas ke hapa ke, yang penting hubungan silaturrahim itu dapat dieratkan. hah! tapi tadi, pergi bilik sebelah pun, kebanyakan budak-budak tak balik lagi. mungkin masing-masing dalam perjalanan balik ke kampus dari rumah masing-masing. ye la, rumah diorang semua dekat Kedah la, Pahang la, Johor la apa la.

3- kemas petisyen.



yang ni memang sangat perlu dibuat. dah berhabuk bagai dengan tong sampah aku yang comel pun dah terbalik sana sini. heeee. siapa la yang buat ni! aku syak mesti kucing hitam yang senget tu. lepas tu tukar cadar and tukar sarung bantal. angkut cadar dengan sarung bantal lama pastu bagi dekat mak yang tunggu dekat tempat parking kereta. oh! kena bagi jugak dekat emak, tuala yang lama tidak berbasuh itu.

4- kemas buku, notes, tutorial.

yang ini mungkin boleh diabaikan sebab aku ni memang pemalas. kalau kemas pun bila akhir sem sebab nak angkut balik rumah segala bagai buku dan notes dan tuto dan lab report. heh. tapi disebabkan esok aku start sem baru, apa ke jadah aku nak kemas buku segala bagai. IF kemas pun, sebab nak bagi junior yang nak sangat benda-benda alah cenggitu. cett. masing-masing malas membeli. maka solusi paling mudah adalah dengan meminta dekat senior sambil tunjuk muka Puss In Boots.

5- online.

mesti online sambil membuat status di facebook menyatakan yang kau telah sampai kolej. haha. yang ni abaikan. yang ni just crap and list mengarut.

6- makan.

yap! mesti makan bekalan yang telah dibekalkan oleh emak tersayang :)  setiap kali aku balik ke kolej, mak aku mesti akan bagi bekal makan. dan bekal itu ialah Nasi Ayam. sama je. tak pernah berubah! haha. dari zaman kakak aku masuk MRSM Jasin 13 tahun lepas sampai la ke zaman aku masuk hostel. semuanya nasi ayam! kadang-kadang mak aku sendiri pun dah bosan dengan lauk nasi ayam tu.

tapi sedap tau mak aku buat nasik ayam. heh. mungkin sebab mak aku ada bagi 3 ketul ayam untuk aku. yum3x. sedapnya!

heh.

7- jadual

yang ni kena tengok jugak. ini untuk yang start new semester je la. yang tak start new sem, tak payah la nak gedik2 tengok sebab sama je. just for students yang akan start new sem. kena tengok jadual jugak. ye la, tak ke haru bila kau tak tahu esok buku apa yang perlu di bawak sedangkan budak2 lain dah sibuk pot pet pot pet. macam aku. esok aku ada kelas math and kelas kimia. heh.

kelas math start pukul 11 pagi sampai 12 tengah hari.

kelas kimia start pukul 2 sampai 4 petang.

err, aku rasa tu je kot. heh.. da takde benda lain lagi dah. gtg! nak solat isya' dulu sebelum chow cin cau ke phoenix sebab nak jumpa Haiza Kah. heh. ada program penting yang harus diuruskan bersama budak sabah tu.

bubye. till we meet again. Assalamualaikum.

siapa2 yang suka baca novel atau cerpen atau mini novel, boleh klik di bawah ini
@seven street writers

1 ulasan:

Aesya Zealous berkata...

huiyo dh start sem baru.. berusaha!! hekhek

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...