Khamis, 19 Januari 2012

~ aktiviti semasa nak exam. tips!!

assalamualaikum dan salam peperiksaan.

walaupun peperiksaan sudah lama berlalu tapi aku gigih jugak nak buat entry ini. heh. sebabnya ialah, aku dah upload gambar ini ke facebook, maka relevan la aku post kat blog. jadi apa motif la pulak aku dah upload kat facebook tapi tak show off bagai dekat blog kan?

heh.

untuk peperiksaan yang baru selesai 2 minggu yang lepas, aku dengan kengkawan aku cuba sesuatu yanbg baru iaitu study di Mekdi! yeppy! ha-ha. mungkin baru untuk aku tapi mungkin bukan baru untuk kengkawan aku dengan korang. arghh! gasak la, aku nak cerita jugak. hehe.



aktiviti study muddy di Mekdi disertai oleh beberapa pelajar asasi yang gigih belajar iaitu aku, Barney, Sayuti, Pika dan jugak Haidhar. untuk hari tu, kitorang study Fizik. gigih noks aku bangun pagi semata-mata nak study fizik dekat Mekdi. kekekeke. padahal fizik adalah subjek paling aku tak minat. tapi mengenangkan kesudian Haidhar untuk mengajar Fizik dekat Mekdi dan tahap ketidak pandaian aku dalam Fizik memang sudah semakin memuncak, maka gigih jugak aku dengan Sayuti bangun pagi dekat hostel.



ini adalah Barney. aktiviti makan memakan adalah wajib terlebih dahulu bagi mengelakkan perut kosong ataupun perut berbunyi ketika sedang belajar. Barney makan bubur ayam ke entah apa entah. aku jarang makan Mekdi, maka apa-apa dia punya menu, memang aku tak berapa nak amik port sangat.

jadi, segala aktiviti makan memakan selamat berjalan dengan jayanya tanpa ada makanan yang basi walaupun sebelum itu ada seorang junior aku mengharapkan aku makan Mekdi basi

=='

sebabnya adalah kerana aku psiko dia pasal jadual dia yang ngeri itu. oh , kamon! aku memang suka psiko orang. bwahaha'



ini pulak Haidhar. Lecturer pada hari kejadian. tapi memang selalu Haidhar akan ajar kitorang setiap kali nak exam. haha. Rumate aku kat Kolej 13. aku, Sayuti, Pika dengan Barney gerak sama-sama naik Viva Sayuti. Haidhar pulak gerak dari rumah dia je.



ini pulak Sayuti. tujuan dia datang Mekdi selain study adalah men-download- anime & movie & bla bla bla bla. masing-masing belajar dengan gigih untuk paper Fizik!









aku selalu beranggapan bahawasanya tulisan aku sangat cantik lagi sangat menawan. bwahaha. ada banyak pro and cons dia bila study kat tempat-tempat macam ni

CONS

1- akan disctract sebab berdekatan dengan makanan.
2-ada wi fi. tend untuk meng-online
3-cuci mata which is lagi kurang tumpu dekat pelajaran.
4-study secara grup, akan lebih cepat berborak

PRO
1- study secara study grup lagi cepat paham.
2-if lapar, terus beli makanan dekat kaunter Mekdi tu
3-tak sunyi. jadi takde la macam kat tanah perkuburan tu. sunyi je. kalau bising, tak akan tertidur.
4- akan ada kawan yang akan motivate kalau kita down. eceh wah. bwahaha

overall, best jugak study dekat tempat-tempat macam ni., boleh je cuba dekat Kepci ataupun Mamak. Mamak tu dah selalu sangat. haha. so, tukar selera la pulak. heh. tapi selalunya kitorang suka buat kerja gila-gila. maka, lepas ni tak tahu pulak apa yang akan jadi untuk upcoming test or exam ni.

heh.

already 1.36 pagi. esok aku ada kelas pukul 2 petang sampai 4 petang je which is Kelas agric. and pukul 5 petang hingga 6 petang pulak ada kelas Komputer and IT. chow cin cau dulu semua. babai!

assalamualaikum.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...