Sabtu, 16 Mac 2013

happy birthday ikan!!!!!!!!!

assalamualaikum and a very good evening

semalam ialah 15 Mac 2013 which is hari jadi jaja. aku dengan Desague telah merancang untuk prank jaja. segala rancangan dan perancangan telah dirancang dengan penuh jayanya oleh Haidhar. :)

jadi cerita bermula pada jam 8 malam apabila aku turun ke Phoenix.

***************************************************************

aku berjalan ke Pejabat Bumi yang terletak dekat betul-betul sebelah blok G atau blok Marikh. terus aku telefon Hajjar untuk mintak tolong dia.

"hello, assalamualaikum kak Hajjar. ada kat mana?"

"kat bilik. kenapa?"

"nak jumpa kejap. sekejap je. jumpa dekat Pejabat Bumi. cepat tau."

"okay, okay." jawab Hajjar memberi persetujuan pantas. tak lama lepas tu, nampak Hajjar keluar dari biliknya dan pantas menuju ke Pejabat Bumi. Hajjar kelihatannya pakai baju kurung. "nampak tak pakai baju apa? terus sambar je baju tadi. kenapa?"

"ni tolong pakaikan kat Haiza. kitorang nak prank dia." aku pantas bagi kain hitam dengan eye mask *eye mask ke namanya? =.=' ah, gasak. haha* pada Hajjar. "cepat tau." gesa aku.

"Haiza ada kat bilik ke?" tanya Hajjar.

"ada, ada," jawab aku pantas. "sebab petang tadi da cakap kat dia, malam nanti ada meeting MGP. mesti dia tak ke mana-mana."

"ouh okay. kalau macam tu tunggu kejap." Hajjar terus kembali ke blok perempuan.

jadi, aku pun tunggu je la dengan penuh berpeluhnya dekat depan Pejabat Bumi tu. mak aih., lama okay tunggu si Haiza ni bersiap. I was like. =.=' sejak bila si ikan bersiap lama gila. si Haiza ni bukanlah jenis yang berfesyen. aku syak mesti Hajjar ada make up, make up muka si Haiza ni.

=.='

hahaha. disebabkan aku da mula berpaya berlecak tunggu kat pejabat bumi tu, terus aku telefon Jana.

"hello, jana. cuba tengok Haiza kat sebelah bilik kau tu. dia tengah buat apa? tapi jangan cakap kat dia, aku yang tanya."

"aaa, okay-okay." jawab Jana dari hujung corong telefon. lepas tu, dari hujung corong telefon, aku dengar si Jana ni bagi salam kat bilik Haiza. aku rasa si Jana tengah mengusha apa yang si Haiza ni tengah buat.

lepas tu Jana cakap. "okay, okay jap. da nak siap ni."

tak lama lepas tu, aku nampak si Haiza ni dipimpin oleh Hajjar sambil matanya legap ditutup dengan kain hitam. Haiza mula jalan terkedek-kedek macam itik. aku tak tahu sama ada aku da mula hilang sabar sebab Haiza ni lambat sangat jalan ataupun aku nak tergelak sebab kelakar gila bak hang.

masa tu, kat Dataran Phoenix ada Aiman, Syakir dengan Alip. aku awal-awal lagi da bagi amaran kat diorang suruh diam kalau nampak apa-apa yang strangers. nasib baik la diorang diam masa nampak Haiza dipimpin oleh Hajjar masuk ke dalam  kereta.

Hajjar pakaikan seatbelt pada Haiza. "jangan bukak ikatan tu." amaran Hajjar pada Haiza. Hajjar pandang aku lepas tu seisi kereta.



"jaga dia elok-elok." pesan Hajjar. aku hanya buat thumbs up sebab tak nak bercakap apa-apa. kalau aku cakap, of course la si Haiza ni tahu yang aku ada dalam kereta tu.

jadi, kereta kitorang pun mula bergerak ikut kereta kat depan. kereta depan , dalamnya ada Haidhar, Gee, Pika dan juga Asfa. kereta kedua pula, ada Acap selaku driver, Farris, Naqi, aku (duduk kat kerusi belakang) dan juga Haiza yang duduk kat kerusi depan sambil matanya tak nampak apa.

"siapa ni?" tanya Haiza.

kitorang diam je. acap kuatkan radio.

"korang nak pergi mana?"

"siapa korang ni?"

"kenapa diam je?"

"kenapa tak cakap apa-apa."

Haiza mula frust sebab kitorang diam. aku dengan budak-budak lain da nak tergelak terbahak-bahak. acap awal-awal da buat muka 9gag dia tu. lagi la aku nak gelak bak hang punya. lepas tu, fon Haiza berbunyi.

aku da mula mencarut dalam hati. adus. mintak-mintak la budak Haiza ni tak bukak mata untuk angkat fon. yang ajaibnya, Haiza mampu angkat kol walaupun dengan matanya yang tertutup. terus aku tabik spring doink toink dekat Haiza. haha. mesti dia da memahami tubuh fon dia dengan begitu baik sampaikan dengan mata tertutup pun dia mampu tahu kat mana button nak angkat kol.

"hello." jawab Haiza.

diam sekejap. "ili ke ni?"

diam lagi. "ni kena culik ni. tak tahu dorang bawak ke mana." aku terus nak tergelak. buat pengetahuan korang, Haiza ni cina dari Sabah, jadi pemilihan  ayat dari dia, kadang-kadang agak lawak seperti,

'bom jatuh gugur dari angkasa.'

=.=' hahaha. ayat dia tak salah. tapi kelakar dan nampak macam klasik.

"tak tahu ili. mata tertutup. tak tahu siapa diorang ni." jawab Haiza lagi. aku rasa budak perempuan tu da bengang. masa tu jugak terus aku texting si Gee.

'weh, gee. pergi kol jaja. buat nampak macam korang ada kat bilik.'

tak lama lepas tu, fon Haiza ni berbunyi lagik. yang ni aku syak dari Gee. tapi rupanya dari Pika.

"hello." jawab Haiza. "sorry la. tak dapat nak datang malam ni. malam ni busy. malam ni ada meeting dengan Pai pasal MGP. pastu ni kena culik. malam nanti nak pergi bilik adik-adik asasi."

walaupun aku tak tahu apa yang Pika cakap, tapi aku tahu apa isi yang Pika cakap, mesti pasal buat facial kat bilik dorang kat KMR.

"tak dapat la Pika. esok lusa tak boleh ke? tapi malam ni memang tak boleh."

lepas borak itu-ini dengan Pika, si Haiza ni letak fon. aku duduk kat belakang Haiza jadi aku nampak si Haiza ni main-main fon dia. dia pusing-pusingkan fon dia macam helikopter.

lepas tu, tetiba aku dengar suara Haiza bising-bising. "tak baik amik fon orang!!" acap bagi fon Haiza kat Naqi sebelum aku amik fon Haiza untuk hack budak perempuan tu.


lepas hack Haiza , bagi aku hack yang tidak seberapa la. kitorang pun sampai Putarajaya. kitorang buat prank besday party Haiza kat dataran Putrajaya. kereta kitorang berhenti dan parkir kereta belakang kereta Haidhar. kitorang still dalam kereta and nampak dari dalam kereta macam mana Haidhar, Gee, Acepaa dan juga Pika deko tempat dengan masa yang zap zap zap cepat gila. angkut tikar segala bagai, letak makanan bla bla bla sebelum kitorang dari dalam kereta, hulurkan kek.  aku and the rest mula duduk kat keliling makanan sambil Haiza dipimpin oleh Pika pulak. 

pika duduk and dia nak suruh Haiza duduk, tapi Haiza tak paham. Pika tak boleh nak cakap guna suara. ye la, kalau cakap, mesti la kantoi nanti si Haiza ni tahu. si Pika beria-ia tarik tangan Haiza suruh budak tu duduk. tapi budak tu tak paham, lepas tu tanya. 

"nak buat apa ni? cakap la!"

akhirnya, entah macam mana *memang ajaib la* si Haiza ni dapat duduk jugak. lepas tu Pika bukak kain hitam Haiza, 

one, 

two, 

three. 

once Haiza bukak je mata dia, terus kitorang cakap,

HAPPY BIRTHDAY HAIZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lepas tu, si Haiza ni bantai menangis. haha. terharu sangat kot. lepas tu, ramai-ramai kitorang nyanyi lagu happy birthday kat dia. 



dear Haiza Kah.

selamat hari jadi!!!!!!!!!!!!!!!!!!! selamat menjadi gadis yang berumur 20 tahun!! haha. yang pasti kau da tua la. lepas ni, moga lagi dedikasi update twitter kau tu. dan semoga gadis yang lebih baik untuk semua. amin :)


dari kiri

@aku
@gee

sekian!!!!!!!!!!!!!!! kita jumpa lain kali. sekian cerita epik seekor ikan bernama Haiza atau Jaja. cerita epik yang mungkin boleh diceritakan kepada anak cucu dia dengan permulaan ayat yang bakal digunakan ialah

"pada suatu malam, masa tu nenek tengah tidur........"

semoga panjang umur :)

orang2 yang terlibat secara tidak langsung








Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...