Selasa, 25 Oktober 2011

~ volcano. pompei musnah disebabkan kejahatan.

assalamualaikum.


volcano.
ke babooom! dah bunyi macam babun pulak. haha. okay, get serious. bagi kepada sesiapa yang tidak tahu, aku kena buat model gunung berapi untuk Science Camp kat Pahang. it's really long journey with those fasa yang kita kena tempuhi. ehem2. gaya cakap macam nak buat visa je.


so, gigih la aku buat research kat internet pasal Volcano ni. haha. disebabkan aku rasa Gunung Berapi ini subjek yang menarik, maka aku pun ingin menambahkan ilmu pengetahuan korang tentang Gunung Berapi.


get ready people!





ini adalah kesan lahar Vesuvius. Vesuvius terletak di Itali. Vesuvius telah melanda Pompei pada tahun 86 masihi. sekarang kita berada di era 2011. it's really a long time ago history. nak percaya ataupun tidak, kesan Vesuvius boleh lihat sampai sekarang.


it's kind like macam peringatan Allah terhadap umat manusia, bahawasanya jangan nak murka sangat sebab Allah akan membalas kejahatan itu dengan malapetaka. subhanallah. Pompei masa tu memang la sangat terkenal dengan pusat seks di mana seks bebas dilakukan di mana-mana sahaja termasuk la tepi jalan.


err, sangat murah okay!





ini vesuvius.





ini adalah tinggalan Pompei setelah dilanda Vesuvius.





ini pulak kesan daripada bencana Vesuvius on that day. diceritakan , masyarakat Pompei sangat tidak bersedia untuk terima ledakan tersebut walaupun telah diberi amaran. dinch! lain kali, kalau dah kena amaran, belah ajooo dari situ. nak jugak hadap Vesuvius tu.





korang sendiri boleh nampak macam mana Vesuvius itu. besar gila weh! kalau meletup sekali lagi. kebabooom! hancus gitu je. Pompei is a great city. menolak kenyataan yang dia tu banyak seks dan kejahatan. tapi kena akui, Pompei still bandar yang bertamadun. sangat!!!!


layan gambar bersama mangsa Vesuvius!!





These are some of the stories of communities that We relate to you: of them, some are standing, and some have been mown down (by the sickle of time). (Surah Hud: 100)

ingat semua. what will come, it will come. gtg, nyte!

2 ulasan:

Kak Long berkata...

humm.. first time sy dengar vesuvius (betul ke tak eja ni) ni.. bley la google2 lagi kalau ada masa.. menarik ni!

Nazrul Ashraff berkata...

@ceri ~ u must google it!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...