Jumaat, 22 Julai 2011

~ tidur.

assalamualaikum.


akhir2 ni, aku selalu tidur dalam kelas. ngantuk sungguh2. tak tipu punya. 


aku tidur macam tu. cuma bezanya, aku tidur keluarkan sekali air liur basi merenjis-renjis. dalam gambar takde sebab aku tak tahu nak lukis air liur basi. haha. 

aku rasa tidur dalam kelas sangat nikmat okay. dan mengujakan. tapi kekadang takde la aku nak tidur 24 jam dalam kelas sebab tu namanya melampau okay. 

aku still ada manners. kalau aku mengantuk tahap cipan, aku just tidur je. haha. tapi kalau aku boleh tahan, aku akan tahan. selalunya, untuk tak kasi aku ngantuk dalam kelas, aku akan mesej abang kesayangan aku. ( abang la sangat! haha. nak aje aku sepak dia ni )

tapi aku takkan la nak kacau dia 24/7. last2, aku tidur dengan penuh nikmat dalam kelas yang penuh berair cond tu. haha. da la aku duduk paling depan sekali ( bajet bagus! )

da, da, da.  actually, aku baru tidur 2 atau 3 kali dalam kelas sebab aku dah tak tahan sangat2. nak buat macam mana kan? korang ada cara yang lebih baik?

ada tak? macam mana nak elakkan ngantuk?

dulu aku selalu makan gula2 untuk elak ngantuk tapi benda a.k.a gula2 tu hanya bertahan 2,3 minit je sebab aku ni suka gigit gula2. tamat je riwayat gula2 dalam mulut aku, tamatlah jugak saat jaga aku di dalam kelas.


aku selalu nampak wakil batch aku makan gula2 ni masa tengah belajar kat dalam kelas. bila aku mintak je, mesti dia kata,


"da habis," 

oklah, aku nak tidur dulu. okbai. selamat hari jumaat semua. sebelum tu, mari kita layan tafsir surah al-ikhlas


[1]
Katakanlah (wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
[2]
“Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;
[3]
“Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;
[4]
“Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya”.



6 ulasan:

Edy Ramanov berkata...

salam. sudah follow sini dari blog telordibasuh. jgn lupa singgah ke blog edy ya. tq

♥ Nurulz Sabeeha ♥ berkata...

beeha pun memang selalu tidor kat dalam kelas.. Sekali cikgu marah.. ergghh ...malu..

♥ Nurulz Sabeeha ♥ berkata...

beeha pun memang selalu tidor kat dalam kelas.. Sekali cikgu marah.. ergghh ...malu..

Nazrul Ashraff berkata...

@edy ~ baru on9. haha.

Nazrul Ashraff berkata...

@sabeeha ~ padan muka. haha

Hafiz Hafizol berkata...

untunglah ada abang kesayangan wakakaka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...