Sabtu, 11 Januari 2014

Movie Review : Delivery Man

assalamualaikum dan selamat petang :)

Delivery Man (2013) Poster

hari tu aku ada tengok cerota Delivery Man dengan kawan aku, MZ dekat The Mines. memang gamble je tengok movie malam tu padahal esoknya aku ada test Kemahiran Rekreasi Luar. tapi disebabkan mengamalkan, lek lu, layan benda lain dulu, aku dengan MZ pun keluar tengok wayang Delivery Man ni.


Trailer of Delivery Man

so, what is Delivery Man is all about? Delivery Man ni best ke tak? wajib tengok ke tak? agak-agak berbaloi tak tengok?

bagi aku, agak worth la jugak tengok cerita ni sebab ia banyak benda-benda berguna yang boleh membawa pengajaran kepada seseorang. full of common sense and full of integrity eventhough watak utama dia agak bangang-bangang la jugak. HAHAHAHAHAHAHAHAAH. banyak jugak skrip skrip dia yang agak lawak. aku dengan MZ memang tergelak terbahak-bahak la masa tengok cerita ni. sometimes orang macam ragu-ragu nak tengok wayang sebab selalu pikir banyak kali,

"worth ke tak? worth ke tak?"

tapi bagi aku, Delivery Man ini okay la. watak utama dia iaitu Vince Vaughn mempunyai 533 orang anak sepanjang dia hidup.

-,-

dengar macam mengarut gila kan? tak mungkin la ada manusia yang ada 533 orang anak. well, Vince Vaughn ada ! heh. masa aku mula-mula usha trailer dia kat youtube,i was like -,- cerita ni cerita dongeng ke cerita apa ni? tak mungkin la manusia ada 533 orang anak. this is just nonsense movie ever. tapi bila da tengok. ha amik kai! KAH KAH KAH. cerita ni memang lawak habis and yeah, full of logic. tak mengarut mana pun. takde mengarut guna tongkat sakti ke sihir ke apa ke sampai dapat anak yang beriban banyak. this is just another , what we call, technology and mistake that can be made by all people around the world.

worth to watch. worth to download. worth to give it to other people and force them to watch it! heh. apa lagi, siapa yang ada masa, boleh la terjah mana-mana wayang atau usha Cinema Malaysia untuk carik waktu yang lebih sesuai dengan masa anda. :)

babai! till we meet again :) au revoir guys! adios amigos!



1 ulasan:

Kak Long berkata...

533 anak??
biaq btoi..



k bley la nak tgk movie ni nti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...