Rabu, 24 April 2013

Novel Review : Awek Chuck Taylor

assalamualaikum dan selamat petang.

bertemu kembali di blog ni. hahah. kekdahnya da berzaman gila aku tidak update belog ni. last aku update pun pasal cerpen aku - After A Year and after that, terus senyap. masa tu busy dan sibuk yang amat untuk dinner kolej aku. so, sekarang a bit free, so doakan aku untuk terus istiqamah menaip dengan jayanya *aku rasa itu doa aku tiap2 entry, kbai*


awek chuck taylor - Nami Cob Nobbler - Lejen Press ialah novel underground macam Kelabu - Nadia Khan - Fixi yang aku pernah baca sebelum ini. orang yang perkenalkan pada aku pasal lejen press ini ialah Asfa dan Shahir

lagi-lagi si Shahir tu penulis Main Gila untuk lejen press. eh? ye ke? HAHAHA. aku main tibai je.

buku-buku lejen press amatlah susah untuk kau dapat kat mall atau kedai buku. buku ni agak rare la dan kalau ada pun, masa tu jugaklah buku lejen press itu akan diambil oleh pelanggan lain di hadapan mata kau. amatlah sadis.

okay masa untuk review. :)

seperti biasa, aku memang malas nak bagi atau tulis sinopsis kat sini. kalau nak baca sinopsis, korang boleh bukak website Lejen Press sendiri. takde la aku mencurik pageview diorang dari segi sinopsis pulak.

Awek Chuck Taylor - Nami Cob Nobbler


buku ini adalah berdasarkan daripada kisah-kisah benar yang berlaku disekeliling Nami. aku rasa watak utama dia ialah Nami sendiri. Setting Awek Chuck Taylor ialah Klang Valley - KL - Kanada - tahun di mana MYSPACE adalah sangat popular pada waktu itu.

facebook adalah tidak wujud langsung dalam dunia AWEK CHUCK TAYLOR. yang ada hanyalah dunia myspace. lepas baca Awek chuck Taylor , serius aku jatuh cinta dengan gaya penulisan Nami sehinggakan aku jadi obses dekat cerita Awek Chuck Taylor.

jadi, aku usha la balik semua skrip-skrip nami dekat Myspace dan semua watak-watak yang Nami coret dekat dalam Awek Chuck Taylor dan semuanya adalah wujud. sebelum ni,aku pernah baca Valentina Nervosa - Nurul Syahida - Prima yang juga based on true story.

tapi Awek Chuck Taylor serius best!! buat pengetahuan semua. watak utama Awek Chuck Taylor telah meninggal dunia. mari kita sedekahkan al fatihah buat mereka . :'(

My Late Sis Last Note.
Her last note before she died on July 8th,2007.

Dear Diary,

I have a family.A very happy family.My dad works as petroleum and gas engineer at open sea,while my mom working at shopping mall as marketing officer.I have a brother,a protective brother.His name is Shahril.He always protect me from harm and danger.I also have a sister,her name is Ezreen.She loves to sing.She got great voice,unlike me.I'm a stutter.I can't even speak properly,how I'm going to sing.I have a rabbit,her name is Lyla.She loves to eat vegetables.I also have 3 cats,and I'm also surrounding with good friends.Amy is my best friend.

I have a boyfriend,for the first time.His name is Nami.He loves to give me poems,make me feels floating in the air.Sometimes I wonder,am I able to see him?To meet him,to stares at his eyes once again?He always look down to himself,which I don't want it to be.I accept whoever he is,no matter what,he will be my only one.

I feel unwell today.The air seems to be thinner than before.I almost choked but I managely to breath.I wonder why.Maybe I'm missing Nami.Maybe I should log on my Myspace.Oh,my sister using it.Nevermind.

I hope Nami understand how much I hope that he's waking up from his failure.He keep saying of his failure,and I wish right now I'm besides him.If only I was there,I can hanging around with him and his friend.His friend are also kind and friendly.I wonder if I'm going to wed with Nami,I want him to be his second-man.He's funny.Adly..Nami's best friend.

Time to feed my cat,and Lyla.Oh,I need to water my plant.Grow up,like my hope to him.I hope he will realize how much I love him,no matter what.He's not a failure.

Goodnight,
Elly.



telah ditulis oleh kakak arwah di Myspace. kakak arwah juga telah meninggal dunia. :( sekali lagi, takziah buat keluarga. bila aku baca Awek Chuck Taylor, kau akan bersyukur yang kau ada keluarga yang sangat bagus. aku bukan nak kutuk. tapi masa tu kau akan bersyukur yang emak , ayah kau telah raise up kau dengan sangat bagus.

adakah aku bakal dikecam oleh peminat Nami? err, aku just luahkan pendapat aku je. that is what we call review. heh. tapi serious talk. cerita ni sangat best!!!! aku suggest kan korang untuk beli buku ini.

kalau tengok sinopsis atau cover page, korang memang akan pikir 2,3 kali nak beli buku ni, tapi seriusly, korang kena beli!! really worth :)

tajuk : Awek Chuck Taylor
penulis : Nami Cobb Nobbler
penerbit : Lejen Press
harga : RM20

lepas ni nak update another novel : Bau Semangat Anak Muda - Nami Cobb Nobbler. till the end. selamat malam! :)

2 ulasan:

wani ezryl * berkata...

hari tu ada nampak novel lejen ni kat MPH.. beli kasarnova. tp awek chuck taylor xde pulak. before this ms belajar dulu, ada la tulis novel jugak.. tp simpan sendiri baca sendiri ahhaha. bila baca balik kan, novel tu cerita psl high skool then watak2 dia guna kaset, hp nokia.. benda2 tu semua dah kekurangan zaman skrg ni :DD

Blog Eazy Izzuddin berkata...

nanti pinjam eh hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...