Selasa, 26 Februari 2013

Kelabu by Nadia Khan

assalamualaikum and a very good evening.

akhir2 ni buku underground sangat famous amos okay. yang jadi tumpuan of kos la daripada lejen press-terfaktab dan juga Fixi. tetiba je pun, aku rasa nak buat novel untuk fixi. kah kah kah.

so, sebelum ni aku ialah pembaca tegar yang universal which is aku boleh apa-apa genre novel sekali pun. except benda sains yang bosan gila barbie la. benda tu memang aku tak sentuh. so, benda yang undrground yang catchy di mata aku and first novel underground yang aku baca ialah!!!!


Kelabu by Nadia Khan!!!!! novel ini adalah sangat gempak okay. penggayaan cerita dia memang sangat ohsem dan bahasa yang digunakan might be not okay macam yang disarankan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka but what the Kelabu present is the real life.

apa-apa perkataan yang ditulis di dalam Kelabu oleh Nadia Khan ialah ayat-ayat yang kita selalu guna seperti

what the hell

what the fuck

shit

dan banyak lagi la. aku rasa korang lagi pakar ayat-ayat mencarut ni dari aku. seriously, bila baca buku Nadia Khan ni, asik2 nak bukak muka surat sebelah je. haha. sangat interesting untuk tahu apa yang jadi akan datang.

aku rasa ramai je yang da baca Kelabu ni sebab aku je yang agak mundur baru tahu kewujudan Fixi ni. aku nak cuba something yang baru and then , sebab tu la aku cuba membaca novel-novel underground seperti Fixi ni.

Fixi ni abang Qayyum yang kenalkan kat aku. Lejen Press - Terfaktab tu pulak, asfa yang perkenalkan kat aku. and I found, both of the publisher, memang sangat cool. memang dan mungkin gaya bahasa dia agak kurang sesuai untuk pembaca and maybe pembaca akan cakap,

kenapa gaya bahasa teruk sangat?

buku ni Dewan Bahasa tak tapis ke apa?

you can say it. korang boleh kutuk yang ayat2 dalam buku tu agak mencarut dan sucks, tapi just admit it. ayat2 yang terdapat dalam buku tu jugak la , korang selalu guna dalam kehidupan seharian. 

aku memang suggest sangat2 untuk korang baca buku Nadia Khan ni. novel dia sangat best! ohsem gila. heh. ini tak bermakna bila aku baca buku underground seperti Fixi-Lejen Press ni, aku da tak baca buku2 chenta ni.

aku baca je, tapi tidak la membaca yang terlalu hardcore lovey dovey sangat. haha. bila baca novel macam tu, hanya buat aku nak terguling2 gelak je. haila, haila. so, siapa2 yang ingin membeli buku2 uderground, first and foremost, aku cadangkan Kelabu by Nadia Khan. 

nama novel : Kelabu
nama penulis : Nadia Khan
harga buku : RM24.90
cetakan pertama : Disember 2011
terbitan : Fixi

siapa2 yang nak baca chapter 1 sampai chapter 3, boleh klik sini

till the end. babai!! assalamualaikum :)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...