Khamis, 14 Jun 2012

Tourism Malaysia : Muzium Padi, Kedah Darul Aman

assalamualaikum wbt dan selamat petang buat semua.



siapa cakap muziam adalah tempat yang paling bosan? heh. Muzium Padi , nama dia mungkin tak berapa nak komersial sangat dan aku pun masa mula-mula dengar si Din suggest,

" weh, jom la pergi Muzium Padi"


and I was like. =.='

kau biar betul Din. macam tak menarik je.

heh. okay. I was soooo wrong. Muzium Padi, Kedah Darul Aman sangat cool okay. ianya penuh dengan informasi-informasi yang menarik. okay, jom layan gambar je la.



untuk masuk ke Muzium Padi, korang hanya perlu membayar 3 hinggit aja. tak mahal pun. dan kalau nak bawak kamera masuk sekali and take a picture sana sini, korang semua kena buat bayaran tambahn sebanyak 2 hinggit.

disebabkan guna kamera kawan aku dan bukannya kamera aku  *dan kawan aku pun tidak upload ke facebook gambar-gambar ittew* , maka aku takde banyak sangat gambar yang boleh di post dekat sini. heh.



lawa tak? lawa tak?

dekat top of the Muzium Padi ni ada satu view which is akan ada satu pelantar yang akan berpusing 360 darjah. its not the real view atau pemandangan sebenar. ianya hanya lukisan tetapi lukisan ini adalah berdasarkan pemandangan sebenar yang dapat kau nikmati kalau naik ke Gunung Keriang, Kedah Darul Aman.

tak dapat naik Gunung Keriang, naik Gunung Keriang palsu pun boleh ye dak. haha.

kawan aku siap cakap,

" tu hah!! rumah aku kat kawasan situ" sambil tunjuk dengan beria-ia.

even its just a painting, but its really a nice and superb catchy painting. seolah-olah kau macam feel betul2 ada dekat atas Gunung Keriang.

sorry la weh, aku dah takde gambar lain. sebab nama kamera didaftarkan atas nama kawan aku, so, aku tak boleh nak over amik gambar sebab ada makcik muzium tu always keep watching jak. haha. kang tak pasal-pasal kena rampas pulak kamera aku.

wooo.

"Muzium Padi memang kedekut!"

haha. okay. just kidding.

tapi aku cadangkan korang pergi la Muzium Padi ni. memang berbaloi. ada je pelancong dari negara luar yang datang. if not us to visit it, who else? am I right? sangat tak rugi la. da la murah and nice pulak tu. :) aku memang jakun habisan masa datang. haha. first time la katakan.

dasar Nazrul. heh.



k guys. till then. babai. jangan lupa visit!!!!!!!

1617
Klang.
by @TheodoreNazrul






Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...