Jumaat, 22 Jun 2012

Aku mangsa keadaan????


Assalamualaikum wbt dan selamat petang buat semua. 



al kisah. maka tersebutlah kisah.

bangun pagi (pukul 11.34 a.m. sebab terlampau lama online) kerana terpaksa disebabkan bunyi telefon aku yang menandakan mesej masuk.

ok fine lah untuk aku bangun, matahari pun dah terpacak atas kepala. dengan mata yang berat tak nak bukak, aku paksa juga suruh bukak. henset aku pandang dengan ucapan terima kasih sebab "berjaya" kejutkan aku. so, aku pun baca lah mesej tu sambil gosok-gosok mata biar tahi mata tu jatuh dari duk melekat kat keliling mata aku ni.

member aku tulis dia minta tolong, and kejap lagi dia nak datang bilik jumpa aku. so, aku balas 'ok' lah, sebab aku fikir, ok, member minta tolong, kita kena tolong. tunggu punya tunggu, akhirnya sampai jugak. so, dia pun explain apa benda yang dia nak aku tolong dia.

and bila dengar apa yang dia cakap, my reaction was like this 




terkedu gila. 

aku : what? aku, buat persembahan? kau gilah bah gituh!!!

member : weyh, akak-akak kat kolej ni, time meeting, semua dah kata, cari syaza athirah tu, suruh dia buat persembahan. so aku pun angguk-angguk je kepala. dah diaorang cadangkan kau der.


aku dah rasa macam nak lompat tingkap bilik aku je. gi-lah! aku pulak yang diseru nak buat persembahan. ok, nak kata aku ni budak sangat popular, idok ler.. nak kata retisss tu, jauh sekali. tapi kenapa aku????? 

mangsa keadaan kah aku? ye lah,persembahan tu untuk pertandingan kolej yang akan berlangsung pada ahad ni, dan aku baru dapat tahu pagi tadi.(rabu). sangatlah weyh! motif sangat!

dan, perasaan aku 



memang rasa macam nak kata NO je, tapi bila ada housemate aku ni macam excited giler... so, aku rasa tetiba semangat hutan artis tu dah meresap masuk, membuatkan aku cakap YA.

sekarang, aku duk puas memikir pasal apa aku nak buat dengan semua housemate aku, (aku paksa bebudak satu rumah masuk sebab nak cari volunteer memang takder la, lagipun budak rumah aku kepala semua masuk air macam aku gak..) hopefully dapat buat yang terbaik. ^.^

insyallah. doakan. amin.




p/s :bila fikir balik, mungkin nama aku naik time meeting tu sebab before this aku banyak masuk pertandingan buat persembahan untuk wakil kolej. ada jugak buat persembahan masa makan malam. 


#mungkin aku ini retisss tanpa sedar? hahaaaa.


2000
UiTM Kuala Pilah,
@Syaza Athirah Hamzah

2 ulasan:

Unknown berkata...

gud luck yee ngn persembahan tu.

Unknown berkata...

gud luck...jaga2 ader yg memerhati ^__^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...