Isnin, 21 Mei 2012

Pasar Ikan Bakar of Awana Genting

assalamualaikum wbt dan selamat petang buat semua.

percutian ke Hotel Awana ditaja sepenuhnya oleh Awana Genting dan Nuffnang.

kalau dulu aku bercerita tentang Rajawali Coffee House of Awana Genting, sekarang aku nak cerita pulak the best part of Awana Genting yang memang sangat coolio.

@Larangan Di Awana Genting
@Rajawali of Awana Genting

get ready peeps.




ITS PASAR IKAN BAKAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

actually, masa mula2 dapat tentatif tu, aku tengok dalam-dalam.

pasar ikan bakar? apakah ikan? kat tengah2 hutan ni ada pasar ikan ke apa? makan ala-ala steamboat bagai ke?

kekdahnya begitu banyak la persoalan yang bermain dalam kepala otak aku. heh. okay. jom layan gambar!!

 

ini adalah decoration dekat Pasar Ikan Bakar tu. memang makan ala-ala zaman kesultanan melayu melaka dah. sangat santai dan sangat selesa. siap ada props labu sayung yolls!


View dari atas. 

kerusi tempat kitorang duduk tu berlipat sebenarnya dan kau orang semua boleh bukak lagi kerusi tu ke belakang untuk masuk ke mode baring dan makan ala-ala orang kaya sambil pembantu tolong masukkan buah anggur ke dalam mulut. haha. konos sangat!



sebelum memasak pun, chef-che Pasar Ikan Bakar akan masak-masak bahan mentah yang freshie. jadi, takde istilah busuk ke apa ke. heh.





sangat bagus kan!!!!

sesi masak memasak dia pun sangat hebat! haha. haruslah dikendalikan oleh chef-chef terhebat sepanjang zaman.



woot woot. live dari dapur Pasar Ikan Bakar tu aku amik gambar dia. bukan semua orang dapat merasai pengalaman macam ni kan? kau hado? non hado kan?

Dinner at Pasar Ikan Bakar.



disebabkan ai ni bukannya blogger makanan, maka gambar yang diambil oleh ai bersikap konos dan aneh sedikit serta gambar ini juga dicampur dengan kamera cabuk kelas atasan, maka inilah hasilnya! haha.

first menu aku is

nasi kosong.

sotong bakar.

udang bakar.

serta sedikit sos lada hitam di situ. *tak pasti sangat*

memang matlamat aku pada malam itu ialah melantak bagaikan Hulk yang sedang lapar. jadi, semua makanan kat pasar ikan bakar tu aku nak rasa. ye la, da ada orang taja. siapa yang tak nak kan noks?



minuman aku malam tu. kalau tak silap aku, ini air iced lemon tea. tapi rasa dia lain sikit yet still memenuhi cita rasa selera aku.



next menu aku is

daging lembu dan sedikit sos lada hitam

. sangat lembut weh daging dia! empuk dan enak. haha. kekdahnya ai guna bahasa skema dalam BM. tapi memang layan la dia punya daging tu. sampai aku bertambah-tambah. *meleleha air liur, yum3x*



ikan pari, sedikit sos lada hitam dan sos tomato.

yang ni pun layan je la. sedap sangat! semua makanan kat situ memang sedap. kalau kau lapar, boleh baring kejap and tunggu perut kau hadam.

kalau dah habis hadam, boleh bangun balik and amik menu yang seterusnya. haha. and for surely la, ini memang dah macam kehidupan anak-anak orang kaya zaman dahulu kala. lepas makan, kalau kenyang, boleh tidur. kalau lapar balik, boleh sambung makan lagi.

heh.



koktel buah.



dan air nescafe panas yang sangat sedap! ;)

aku siap tapau bawak balik Awana Hotel. bwahahah. tak malu gila. tapi bukan aku je orang pertama yang tapau. dah sedap, mana tak terasa nak tapau kan?

untuk pengetahuan semua, this Pasar Ikan Bakar ialah tempat private di mana, kalau nak makan kat situ kena buat tempahan terlebih dahulu.

serta, kalau nak buat big event dekat situ pun tak boleh sebab event dekat Pasar Ikan Bakar tak boleh lebih daripada 30 orang. kalau nak buat event pun, just seramai 20 hingga 30 orang jak. *please bear in mind!*

jadi, buat mana-mana company atau orang-orang kaya atau YB YB sekalian dan tidak ketinggalan juga buat  mereka yang nak buat event untuk menghargai orang atau nak buat event apa2 je la, silalah tempah event anda di Pasar Ikan Bakar of Awana Genting.

heh.

mungkin boleh bukak website Awana Genting dengan kadar segera dan cakap,

saya nak tempah Pasar Ikan Bakar!

 memang tak rugi langsung kalau makan di Pasar Ikan Bakar of Awana Genting. jadi, tunggu apa lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bercuti la ke Awana Genting dan rasailah pengalaman hebat makan di Pasar Ikan Bakar of Awana Genting.

till then peeps. love.

kave down, 1337

let's twittering tweeple.
@HangNazBenji















3 ulasan:

wani ezryl * berkata...

bestnya ikan bakar!! time keje kat tganu dulu, ada satu kedai kat bukit tunggal ni yg menu dia nasi putih dgn semua benda bakar2 (ikan udang sotong etc). tu je. tp rmai customers!

FBS Headmaster berkata...

Pasae Ikan Bakar!!! Makanannya memang sedap sekali!!! Oh how I miss the food there!!!!

2D1N at Awana Genting with Bloggers - Day 1

Unknown berkata...

untunglah dpt makan sedap hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...