Ahad, 8 April 2012

~ perbezaan

assalamualaikum dan salam ahad buat semua.

korang pernah terpikir tak bahawasanya orang Malaysia ini sangat berbudi bahasa. aku tak cakap as a orang melayu sahaja yang berbudi bahasa. aku maksudkan orang Malaysia which is included Malay, Chinese, India and other races too that live at Malaysia.

semalam aku & din kat dalam lif kaca TS. dan dalam tu jugak ada kakak-kakak arab yang cun. aku bagi situasi je la senang dan apa perbezaannya.

situasi 1

lif yang penuh. ahli dalam lif adalah aku, din dan kakak-kakak arab yang cun melecun tahap gaban punya. sumpah cun!

dan lif bergerak turun dari satu aras ke satu aras. sampai di satu aras, lif terbukak dan ada seorang lelaki cina dan aweknya nak masuk tapi kakak-kakak arab tu marah.

" FULL, FULL!!! go!"

lelaki cina tu buat muka sebelum berlalu dari situ.

situasi 2

lif yang penuh. ahli dalam lif adalah aku, din dan kakak-kakak melayu yang cun melecun tahap gaban punya. sumpah cun!

dan lif bergerak turun dari satu aras ke satu aras. sampai di satu aras, lif terbukak dan ada seorang lelaki cina dan aweknya nak masuk, kakak-kakak melayu tu just diam and berhimpit-himpit termasuk aku untuk cuba bagi ruang bagi diorang tu masuk.

*******************************************************************

actually, situasi 2 adalah imaginasi aku je. tapi apa yang aku pikir on imaginasi 2 adalah tepat sekali. aku tak pernah nampak orang Malaysia terjerit-jerit sebab marah hanya kerana lif penuh. kalau KTM tu dah biasa sangat la. tehee.

nampak tak perbezaan dia? orang Malaysia telah di ajar macam mana hendak bertatasusila. we are nice and even we just have ugly face but we still have dignity by show our humanity. ugly face tu, aku maksudkan diri aku je la. bukan semua ! haha. ini tak. terjerit-jerit dan mengherdik macam apa je.,

oo kamon. this is free world weh. tak malu ke kau terjerit-jerit macam tu, harap muka je lawa. bak kata din la! din gigih kata,

" muka dia lawa gila."

dan aku jawab.

" tak lawa langsung. and kalau lawa pun , perangai macam haram baik tak payah!"

we have different races yang sangat sopan. nice!










yang penting ialah adab dan tatasusila itu sendiri. ;)

aku just tak paham, perlu ke kau nak marah-marah orang? psiko sangat bagi aku~ pftt.

ok, got to go.

babai.

siapa ada twitter, lets twittering. aku memang taik twitter 24/7. so, lets tweet with me. :)


okbai!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...