Sabtu, 13 Ogos 2011

~ sila renungkan. aku rasa betul je apa yang duit2 ni borakkan. heh.

assalamualaikum.





Jom renung~Duit RM1 telah bertemu dengan RM50 dan bertanya: " Oit,lama tak nampak, mana ko pergi?" RM50 menjawab, " Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola, Naik STAR Cruise, gi KL naik AirAsia, lepak One Utama, konsert2..tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?" RM1 menjawab perlahan seraya menunduk, "Hmm..biasa lah.. Balik-balik tempat sama.. surau, masjid, surau... "



aku rasa ianya ialah norma kehidupana pada zaman sekarang. bukan aku nak cakap, aku ni cukup baik. tak! aku pun tak baik juga sebab aku pun kadang2 celap celup je dalam menderma. 


bagi aku, apa yang seringgit tu cakap, kira alhamdulillah la. asalkan there is somethin daripada takde apa2 langsung. am i right? tapi tu la, semua orang, ( kebanyakannya termasuk aku ) akan meletakkan duduk letak duit itu pada apa yang diborakkan oleh duit itu.


aku pun tak tahu bila aku boleh capai tahap di mana 50 hinggit tu aku letak kat masjid pulak. korang pulak? apa pendapat anda2 sekalian? 


chow dulu. have a nice day ahead.

14 ulasan:

Amanie Ashraff berkata...

alahai sadisnya jawapan duit rm1 tu tapi hakikat ape yg duit tu cakap. org rasa rugi letak duit byk2 kat tabung masjid. pegi mall bwk 50 rasa tak cukup pulak. patut letak rm1 la rasa x cukup dlm kotak derma

gigiAriEma berkata...

err.. mcm betol je kan.. huhuhu

vampire and his lady berkata...

@amanie ~ btul

vampire and his lady berkata...

@gigi ~ sgt betul

Tanpa Nama berkata...

Waalaikumsalam, agak betul, tp tak semua org macam tu. Aku ikut berapa banyak yg ada dgn aku masa tu, kalau byk, aku bg je lebih. :) Apa2 pun, tengok niat masing2, ada yg derma byk untuk menunjuk2, no point juga :)

-syazanazura (malas nk login, tgh guna iPad mak je,hehs)

Dhia BellamiZam berkata...

ololo...sedey nye duit singgit tu..heheh

Princess Feyqa berkata...

huhu sedih tp itulah kenyataan, kalau mampu biar lah duit RM50 tu yg pergi surau duit rm1 pergi bazar je huhu

vampire and his lady berkata...

@syaza ~ betul gak apa yag kau cakap tu. heh.

vampire and his lady berkata...

@dhia ~ yap.kesian duit tu. hehe.

vampire and his lady berkata...

@feyqa ~ i hope it will be like that.

Nowa Buddin berkata...

saya tak rasa duit seringgit tu patut tunduk, dia patut megah dan cakap yang dia prnah ditmpat kan disitu. dari 50 ringgit pergi ke merata tmpat tapi tiada yang mndtangkan pahala. =D

vampire and his lady berkata...

@nowa ~ yang ni pun betul gak! :D

meaw berkata...

mungkin RM50 belum ada kesedaran dalam diri beliau....

vampire and his lady berkata...

@meaw ~ sangat betul okay. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...