Ahad, 17 April 2011

~ mari membaca.

assalamualaikum.




mari membaca. hee. senang je kan tajuk aku? entry yang malas dan tidak bersemangat. sejak mood aku ni berswing simpang siur. urghh, malasnya aku nak update belog. ha-ha. tapi disebabkan segmen and contest, terpaksa jugak la aku gagahkan diri untuk update belog. kannn??


mari membaca. aku pasti kebanyakan daripada korang suka membaca. kalau tak suka membaca takde la korang buat belog. kan? kan? kan? statement yang mudah untuk difahami. bagi aku, orang yang tidak suka membaca adalah orang yang rugi dan orang yang aneh.


ya! aneh macam makhluk planet pluto. membaca itu universal. *angguk2 kepala*


suka baca surat khabar, 


suka baca majalah, 


suka baca novel, 


suka baca belog 


dan 


sebagainya.


adakah aku perlu menyenaraikannya lagi? tak payah! korang pun bukan budak kecik nak aku senaraikan segala bagi :P


bagi aku, amalam membaca itu sangat penting! penting oooo!! kalau kita takde sifat suka membaca, sudah pasti--> terang lagi bersuluh yang korang akan menjadi katak bawah tempurung. heh, kalau jadi Junko takpe. tu katak berilmiah ;) kan junko!!


5/6 dari ahli keluarga aku suka membaca. maksud aku 5/6 sangat tegar membaca. ayah aku je jarang membaca. mungkin sebab penat bekerja. tapi ayah aku tetap membaca even bukan dalam golongan tegar. heh. 5/6 dari keluarga aku ni boleh habiskan novel setebal 500 pages dalam masa 2/3 hari. 


coolio :)


kat rumah aku je pun dah ada 2 rak novel. masing2 ada syer dalam memenuhkan rak buku tu. aku rasa rak buku tu penuh dengan koleksi Harry Potter yang tebal nian tu. ha-ha. dan kini, akan ada pesta buku antarabangsa! haa! tak sabar aku nak pergi terjah PWTC 25 April 2011 ni. 


tentunya gerai Jemari Seni yang hebat akan aku borong. :) jarang sangat aku layan Karangkraf sekarang ni. hee. mungkin sudah hilang taringnya atau genre kahwin tidak bersesuaian dengan peringkat umur seperti aku! :P it's all about sex! zzz.


jemari seni is coolio. dengan nilai keislaman serta chenta kepada Allah --> antara novel2 yang patut beli. bwahaha. ada orang pernah cakap kat aku.


"ni dah jadi prmoter js ke?"





aisy! ha-ha. tidak perlu menjadi promoter kalau kita rasakan benda itu bagus :) we think, we share. ain't it nice. kannn?? k la, cukup part membebel hari ni. hari ni Klang ya ampuuuunn, sangat panas. heh. need shower untuk segarkan badan. party pun kejap lagi nak mula. ok. 


party time! 


siapa2 nak join segmen : blogger di zaman sekolah, klik sini
@segmen


siapa2 yang nak join contest KAMI FOTOGENIK, klik sini
@contest



bai!

4 ulasan:

Unknown berkata...

jijah suka baca novel! nak pinjam novel 2 rak novel tu boleh??

Lyla Ibrahim berkata...

ahaha...
welcome to my turf...
sekarang ni ada lbh 10 novel di rak menunggu utk dibelek dan dibaca...
ni masa PBAKL nanti nak borong lagi ni...
huu...

Nazrul Ashraff berkata...

@jijah ~x boleh. haha

Nazrul Ashraff berkata...

@lyla ~ iyap...mmg nak borong. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...