Rabu, 13 April 2011

~ ini biodata Inche Vampire. sejarah, kenangan & memori.

assalamualaikum.


aku lahir 3 oktober 1993. heh. dan aku anak bongsu :) dan aku anak lelaki tunggal dalam siblings aku. hee. aku lahir, masa tu pukul 5.15 pagi. nearly to subuh la. haha. well, aku kan baik. (perasan la pulak!)


start masuk tadika masa aku umur 6 tahun! tak macam2 budak sekarang. masuk tadika masa umur 4 tahun! macam anak cousin aku, Sara Emily. aku bukan budak cengeng nak nangis segala bagai. eww. it;s not kewl la kawan kalau nangis nak pergi tadika! macam budak2 :P


masuk darjah 1, aku tak nangis jugak. haha. buat apa nak nangis. buang air mata aku je. aku rasa macam nak sepuk je budak2 yang emak or bapak dia teman sampai balik. macam la mak or bapak dia takde keje. anak sultan pun takde orang teman! except bodyguard. oh ok :)


masuk darjah 6, urghh. dasat la jugak pengalaman sebab aku kena stalker dengan satu cikgu ni. bwahaha. yang ni tak payah aku mention banyak2. damn pretty sadis kalau aku bukak balik memory lane tu. 


darjah 6 <--- hadap UPSR dengan PSRA. 


aku lagi suka hadap sekolah agama dari sekolah kebangsaan. heh. maybe sebab dekat sekolah agama aku banyak menang hadiah and pertandingan. contohnya, 


johan pertandingan bercerita 2 tahun berturut-turut,
naib johan pertandingan tilawah al quran, 
tempat ke 3 pertandingan nasyid.


kalau peringkat daerah, 


aku pernah menang naib johan nasyid and naib johan marhaban. PSRA aku pun not bad jugak la. heh. aku dapat 93.6%. semua mata pelajaran atas 90 kecuali  imla' dengan khat, aku dapat 89. 


sekolah kebangsaan, tak berapa banyak sangat. aku just dapat tempat ke 3 pertandingan bercerita, ranking ke 60 daerah Klang untuk catur masa darjah 5 & ranking ke 18 daerah Klang untuk catur masa aku darjah 6. UPSR aku pun dapat 3a2b je. B tu sains dengan BI. aku paling benci sains. sampai sekarang!


masuk sekolah menengah 


banyak gak kenangan yang dapat, 


PMR <----


masa trial aku dapat 6a1b1c. yang C tu mestilah sains. haha. yang B tu KH. damn. macam mana la KH aku boleh dapat B masa tu. padahal aku target dapat A masa tu. it was a memory. heh.


dapat keputusan PMR, alhamdulillah aku dapat 8a and dapat tawaran pergi SASER. kawan aku pulak dapat pergi SEMASHUR. hee, tapi aku tolak tawaran SBP tu.


SPM <----


trial aku dapat 7a2b. B tu Kimia dengan Fizik. soalan Kimia masa trial damn susah. aku rasa nak sepuk je question masa tu. haha. 


dapat keputusan SPM, aku dapat 7a2b jugak. tapi yang B tu BI dengan Bio. haha.


kenangan manis masa sekolah. <---


banyak ooo! masa aku form 3, aku dapat ranking nombor 11 untuk catur daerah klang. masa form 5, dapat masuk final Bio Hunt daerah Klang. top 20 tu! haha. pastu dapat naib johan untuk explorace Kimia. tapi yang paling manis, bila aku dapat anugerah akademik dekat Klang Ececutive Club. yes! it was awesome! hee. oh! ada lagi. aku dapat full mark masa aku buat runway untuk pertandingan runway kat Karnival Sivik.


kenangan pahit <----


banyak subjek aku kena study sendiri sebab aku selalu missing in action dari kelas untuk pergi segala bagai pertandingan. sampai kekadang, dalam 1 minggu aku only masuk kelas 2 or 3 kali je. ada yang sadis, sampai ada chapter, aku kena study sendiri sebab masa aku tak datang tu diorang dah cover habis 1 chapter ;(


orang yang banyak memberi inspirasi <----


sejujurnya, aku akan cakap adik beradik aku sendiri la. aku selalu nak beat pencapaian kakak aku. aku ada 3 orang kakak. one of them, pernah dapat 8a masa 1998. pernah dapat 5A1---> add math, fizik,kimia,math & agama islam masa SPM 2000. it was awesome and cool. heh. dia lah sumber inspirasi aku untuk study pandai2. bwahaha.


cita2 <----


banyak sebenarnya cita2 aku. haha. tapi sekarang aku nak jadi pensyarah. bila da kayo aku akan bukak kedai buku jenama sendiri. maybe aku akan namakan kedai buku, iNCHE VAMPIRE!


haha, gila best aku berimaginasi.


tokoh @ idola <----- 


same answer dengan orang yang banyak memberi inspirasi! hee.


falsafah hidup <----


aku sentiasa pegang satu benda ni. WE DO THE BEST AND ALLAH WILL DO THE REST,


haha. mencarut pulak aku ni. bwahaha. sebenarnya aku nak tolong Mas ni. so aku buat la contoh tapi contoh entry aku ni cam haram, merapik tak sudah. wakaka. asalkan enjoy!


yes! sekian dari Inche Vampire. 


psst, korang nak tahu tak. masa aku dapat ranking nombor 18 daerah klang untuk catur, The Lady dapat ranking nombor 1. masa aku dapat ranking nombor  11 untuk daerah Klang, The Lady pulak dapat ranking nombor 2!


ok bai


siapa2 nak join segmen, klik sini
@segmen


siapa nak join contest, KAMI FOTOGENIK, klik sini
@contest


have a nice day!















13 ulasan:

Azlin Azman berkata...

apesaal tolak p saser. ruginya T.T

Nazrul Ashraff berkata...

@cucu ~ da tolak pun. haha

Syaza berkata...

laaaaaa, kau dapat pergi SASER ke? pahal kau tolak ow? xD eh eh, kawan kau yang dapat pergi semashur tu sape? form5 last year macam kau jugak la kan? mana tau kawan aku kenal, :P

Nazrul Ashraff berkata...

@syaza ~ dyana mohadi..one of exco kat situ. aku ramai la kawan kat semashur tu.. haha..

macam atok, el, myza,

Syaza berkata...

haha, ye ke? aku kenal ramai laa jugak budak semashur, especially budak basket dyorang la, :D batch kau and batch before tu. :D

el? tibe2 teringat kat sorang budak ssas ni, nama dy el juga. xD

Nazrul Ashraff berkata...

aku rasa dak basket tu kenal kot nama2 yang aku gtw ko ni..

and hannan.. aku tak la kwn dgn hannan, tapi dyana kawan aku tu pot pet psl dia je..

haha..oh, baru aku ingt, dyana exco akademik..

Syaza berkata...

haha, exco akademik ek? hmm. nanti aku tanyaa. aku rapat dengan headboy semashur this year, wkaka. dy kenal la kott. :D

Nazrul Ashraff berkata...

@syaza ~ aku rasa dia kenal. haha. dyana tu dapat 8a+ 1a. yang hannan tu sure dia kenal. budak paling pandai kat semamshur. haha..

rapat?pakwe ea? haha

Syaza berkata...

haha, nanti aku tanya ekk, headboy kinda busy lately, biasalahh. xD haha, tak ada laa, kawan baik je. :) :P

Nazrul Ashraff berkata...

@syaza ~ oh.. best friend huh?

Syaza berkata...

best friend je :)

Nazrul Ashraff berkata...

@syaza ~ haha.. best friend je.. tetiba aku rasa nk buat entry pasal best friend ni. haha

Syaza berkata...

Haha, buatlah, dipersilakan :) :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...