Isnin, 21 Mac 2011

~ HISAP ROKOK ITU HARAM!!!!!!

p/s if wanna shoutbox. just click my picture yang sengal kat tepi tu. have a nice day. :D

assalamualaikum.





heya guys. nak tanya ni, kau orang tahu tak bahawasanya *skema* hukum menghisap rokok itu 


haram !!!


masa dengar khutbah jumaat hari jumaat lepas, aku rasa macam nak sep tom tom bak je dengan orang yang baca khutbah tu sebab mengutarakan perkara macam ni.


and aku harap masa tu, ramai la manusia2 dalam masjid tu sedar bahawa menghisap rokok itu hukumnya 


haram!!!


aisy, punya gedabak aku tulis, ni aku ingat lagi fact yang dibacakan oleh Khatib pada hari itu


:: Negeri Selangor telah mengeluarkan fatwa pada 7 disember 1965 bahawa adalah haram menghisap rokok!!


"apesal haram pulak? guna aku yop! bukan guna duit bapak kau!"


mak ai, bahasa lawanya bang! kenapa haram?


:: menghisap rokok = membunuh diri. hal ini kerana *macam tulis esei je :D* menghisap rokok, secara perlahan-lahan kita akan mati. hukum membunuh diri = dosa2 besar. *rujukan, buku teks ting 4*


:: tak payah la aku mention banyak kali penyakit apa yang kau orang akan dapat kalau hisap rokok. hisap rokok = sperma tak berkualiti = tak dapat anak = bujang tak laku


::menghisap rokok = membazir = perangai setan. kau orang ni setan ke manusia?




:: so, dah ada kesedaran? ke belum jugak? 


nak tahu tak perangai2 orang yang menghisap rokok ini?


1- tidak pandai menghargai. diorang mensia-siakan kehidupan.


2-suka bazir duit. daripada spend duit ke arah rokok, baik simpan buat pergi haji


3- pentingkan diri sendiri. diorang suka suki je hisap rokok padahal dah tahu, orang yang berada disekeliling pun akan dapat side effect jugak even tak merokok sekalipun.


pesanan penaja 


:: jangan kahwin dengan orang yang hisap rokok.


sekian dari Mr Vampire.



please stop smoking.

B.E.N.C.I

2 ulasan:

fyna ahmad berkata...

bgosla klu yg tak smoke..
tp skrg laki ramai yg smoke...
:)

Nazrul Ashraff berkata...

@fyna ~ termasuk la ayah saya..huuu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...