Selasa, 1 Mac 2011

~ aku memang gila trafik. so what!!

p/s if wanna shoutbox. just click my picture yang sengal kat tepi tu. have a nice day. :D

assalamualaikum.


kepala aku pening sebab baru balik dari kelas Math. bawak motor macam hapa je.stop mencarut.


BEN ASHAARI


siapa yang nak join, boleh klik sini.


@segmen ben ashaari


cerita pasal kematian. tak banyak yang berlaku kat sekeliling aku. last peristiwa ngeri yang melibatkan kematian kawan aku, aku ada cilita kat contest ady budika. hee, tapi takpe la, aku cilita lagi bagi yang tak pernah dengar.


masa amik gambar ni, tak tahu pun, setahun kemudian, seorang daripada kitorang akan takde :(







nama arwah : jefry bin apadi.


tarikh lahir : 1993


tarikh meninggal : raya ke 7/8 tahun 2009


sebab meninggal : tengkuk cedera tahap gaban after kemalangan jalan raya.


punca kemalangan : makhluk halus? maybe. tak pasti sangat. rahsia allah, tiada siapa yang tahu. :(


bila aku kenal dia : tahun 2000. 


sifat dia : suka buat lawak tahap typo guling2.
            : tak pernah serius.


kenangan aku dengan dia :


1-dia pernah lencunkan buku teks aku dengan air liur basi dia. dia boleh bantai baring atas buku teks aku pastu buat air liur basi. zzz. 


2-aku pernah gaduh dengan dia and aku cakap,


"bila besar nanti, aku akan pastika kau masuk penjara."


bila ingat balik, rasa nak tergelak pun ada. zaman kanak2 riang ria. :)


3-dia kiranya partner tiru meniru dengan aku kat dalam kelas. tapi aku rasa, semua orang dalam kelas suka meniru masa exam. ha-ha.


4-masa main bola, paling angin, sebab dia and the clan backstabed bebudak kelas. perghh, panas2.


5- kalau takde dia dalam kelas, sumpah rasa sunyi. sangat2. :(


dia anak kedua. ayahnya tak larat nak kerja and dia kena tanggung kehidupan keluarga dia. :( pada masa yang sama, kena study jugak. tapi lucky la dia jenis pandai semula jadi even sometimes dia punya perangai rasa macam nak hempuk je.


hari kejadian :


aku dapat mesej daripada syaza and said 


"jefry meninggal."


"what?!!"


sangat terkejut. orang yang rapat dengan kita boleh meninggal dunia macam tu je. :( and tak pasti bila aku pulak yang meninggal dunia. :( :( 


aku mimpi pasal dia ada la dalam 2,3 hari. rindu? yeah! terkilan? iyap! sedih? of course! aku tak pergi pun masa hari pengebumian dia. :(


and sekarang dah 2011. the time still running ad running. apa yang aku dengar cerita.


dekat hospital, lepas kemalangan : malam 


Jefry baring dekat katil. dia kata dekat ayahnya, jangan bagi tahu emaknya. emaknya mesti sedih. dia tahu yang ajal dia dah tak panjang. dia mintak maaf jika dia ada buat silap. 


the end.


bila teringat, aku baca la al-fatihah untuk dia. kalau tak ingat, aku pun tak baca. sadiskan............


tu je aku nak cerita. papai.

4 ulasan:

Nurul Atiqah berkata...

kau sahabat,kau teman sejati..memang sedih cite.:(

Nazrul Ashraff berkata...

@atiqah ~ wuuu...:(

мiмiп gопjепg berkata...

abis tu? mak dia tak de sama ngan dia time dia meninggal tu ek?

Nazrul Ashraff berkata...

@mimin ~ ye kot..rasanya ya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...