Sabtu, 19 Februari 2011

~bila aku jadi budak baik.

p/s if wanna shoutbox. just click my picture yang sengal kat tepi tu. have a nice day. :D

assalamualaikum.


since baca 5 tahun 5 bulan, aku selalu pegang ayat ni.


kita selalu ingat benda tu baik untuk kita, tapi sebenarnya tak pun. dan kita selalu ingat benda tu buruk untuk kita, tapi sebenarnya tak pun.


allah maha mengetahui segala-galanya.


kalau aku tengah runsing and kepala dah masuk mode senget sebelah, maka aku dengan suka sukinya, akan berasa marah yang amat sangat. mungkin orang kata aku ni budak baik yang tak tahu marah.


woi! hee, siapa yang cakap macam tu, tu namanya bangang tak bertempat. aku bukan robot and aku tahu apa itu perasaan 


marah


benci


sakit hati


and selalu nak nangis.


tapi tak worth it la nak menangis sebab perkara remeh temeh sebab girls. aku selalu pikir yang relationship tu membazirkan duit kredit phone aku je. 


ye la, nak kena mesej selalu, nak kena call selalu. kalau merajuk nak kena pujuk segala bagai. hee, tapi alhamdulillah so far, all yang aku couple * I mean EX* semuanya tak pernah merajuk segala bagai. haha, bagus kan.


maybe diorang faham yang aku tak pandai pujuk. ok bai! stop about that. sekarang aku single and malas nak pikir apa2 about relationship.


maybe apa yang orang dolu2 cakap pasal relationship ni betul.


relationship tu cuma berakhir dengan perkahwinan.


mungkin ye dan mungkin tak. *angkat bahu* malas la nak pikir. we talk about other thing. since aku dah masuk fasa budak lepasan SPM *haha, nak bangga kejap* aku selalu pikir, apa aku nak buat after this?


actually, cita2 aku semuanya pelik2. aku amik Science Stream tapi cita2 aku tak menuju ke arah itu. except pilot! tapi disebabkan mata aku jadi makin buta maka dengan penuh hematnya aku terpaksa melupakan hasrat murni aku nak jadi pilot. sedihkan.?


takkan aku nak jadi wartawan? pemandu pelancong? pelakon? 


semua tu pernah jadi cita2 aku. aku masuk kelas science sebab all siblings aku masuk kelas Science.


sangat sadis. *angkat bahu lagi* walaupun aku tak suka belajar science sebenarnya, but who knows, macam yang aku mention mula-mula.



kita selalu ingat benda tu baik untuk kita, tapi sebenarnya tak pun. dan kita selalu ingat benda tu buruk untuk kita, tapi sebenarnya tak pun.

allah maha mengetahui segala-galanya.

may allah bless us no matter what is happen.

aku harap, kehidupan aku lepas ni jadi makin elok. hee, tak best oo bila otak kita serabut dengan pelbagai benda. and lagi tak best kalau kita jadi godzilla hanya sebab benda kecik

have a nice day :)

p/s
aku takut nak tunggu result SPM. zzz


5 ulasan:

Kechik Itu Comel berkata...

hye..
singgah cni..

jom join GA blog sy..

http://jarijemariemas.blogspot.com/2011/02/jarijemariemas-first-giveaway.html

@cik_ezati berkata...

gud luck untuk result kau :)

Nazrul Ashraff berkata...

@nour ~ akan dijenguk..

@zati ~ thanks!

Amanie Khairunnisa berkata...

jgn lupe bitaw aku result ko bape. kalau x siap laaaa. aku sunatkan ko utk kali kedua

Nazrul Ashraff berkata...

@ amanie ~ haha..aku tengah takut!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...