Isnin, 17 Januari 2011

~ zaman aku tadika part one.

ap/s have a nice day everyone. may allah bless us. wink wink wink.you can check it out all my story kat bahagian LABEL and choose as what u wish.

assalamualaikum.


jika tadi kita mengikuti kelas sastera, sekarang kita akan mengikuti kelas sejarah pulak yep. heh. sejarah siapa? sejarah tadika inche Nazrul.


 aisey. comel bangat deh adik kita ni. hee. k, lupakan.
masa aku tadika dulu, well. aku seorang budak yang baik gitu. haha. tengok la muka suci aku tu. tak ke muka memang stok pak aji and takkan buat benda-benda nakal segala bagai. first of all meh la aku kenalkan sikit-sikit pasal tadika aku yang comel macam buah oranje gitu.aisey, rindu pulak aku kat zaman tadika. ye la, zaman tadika la aku tengok perangai budak-budak semua gonjeng semacam je. haha. termasuk la aku. antara kegonjengan yang terserlah yang boleh nampak kat tadika tu....1~inche salleh. dia pernah muntah dekat baju.2~aku tak ingat siapa. dia pergi tengok muntah inche salleh, then dia pun muntah sekali dalam mangkuk makanan. cis, marveles beb cara dia muntah. penuh 1 bowl. kalah bowl aku yang ada bubur. haha3~inche haziq. dia ni memang berbakat la main tanah liat. dia boleh bentuk apa-apa dinousor yang dia suka using tanah liat jewp. petroductil, t-rex and macam-macam lagi la. budak-budak lain yang macam aku ni, tahu buat satu haiwan jewp. guess what? ala, ular je. kau gelek-gelek sambil tutup mata pun boleh siap.4~miss ain. dia ni cousin aku, asyik-asyik nangis jewp. sob,sob,sob. bila dia tengok muka aku yang tenang gitu baru dia senyap. haha. what a nonsense. aku takde la ingat semua kegonjengan yang diorang-diorang pernah buat, tapi aku ingat la jugak scene-scene belajar dengan cikgu yang aku ingat sampai sekarang. nama cikgu aku~ Cikgu Zaitun.ada satu day tu, kitorang belajar pasal dot @ titik..  korang nampak ada berapa dot? haha, of course la 1 dot kan. siapa tak nampak dot, gi wat medical check up. then kitorang belajar lagi pasal dot @ titik... korang nampak ada berapa dot? ehem, ehem. pandai pun. dua dot right?bagus, korang dah paham.haha. then, sambung lagi.... ada berapa dot? kira sendiri la ye. aku tak nak bagi jawapan. huk huk huk. tiga dot. setiap kali tunjuk dot, cikgu Zaitun akan cakap and terangkan kepentingan dot ni masa menulis. huh? aku sepatah haram tak faham pun. and sampai sekarang pun aku tak paham kerelevannya belajar dot masa tu."murid-murid faham tak?" tanya Cikgu Zaitun."paham cikgu!" paham apa ke bendanya. haha. masa tu pikir nak balik cepat jewp, so tak payah la cakap tak paham. nanti cikgu buat sesi mengenali dot dot dot la pulak, makin pening je.then, another day. belajar pasal nama bendera setiap negeri. cikgu tunjuk gambar, then cikgu akan cakap tu bendera milik negeri mana. perghh, khusyuk siot belajar masa tu sebab cikgu zaitun cakap macam ni." nanti cikgu soal balik nama bendera ni. siapa dapat jawab, boleh balik dulu."of course semua khusyuk. ngee. question time!! then cikgu tunjuk la gambar-gambar bendera. cis, seorang-seorang dah bangun and jalan menuju ke pintu kebahagiaan which is balik la apa lagi. aku sure la lambat sebab aku ni budak blur je. aku ingat 1 bendera je. which is bendera negeri johor. haha. punya la banyak giler kot bendera-bendera kat Malaysia nan permai ni, tapi aku ingat 1 je.and setiap kali cikgu Zaitun tunjuk bendera negeri Johor, beria-ia aku jawab."zohor cikgu!zohor!"well, it's johor actually. not zohor. haha. masa tu aku jawab Zohor. what a really crab one la bila aku ingat balik.haha.berita baiknya, aku dapat balik jugak even budak-budak lain dah pandang kerek kat aku. ada aku kisah? well, aku memang gonjeng masa dolu-dolu.
.

ni sikit je sebab masa tu ada 2 sesi which is sesi pagi and sesi petang. aku dapat sesi pagi. 



"cikgu akan bahagikan kamu semua dalam 2 sesi. budak-budak nakal dapat sesi petang. balik nanti bagi tahu ibu bapa kamu."


haha, sure la aku bangga gila dapat sesi pagi. cuba cari aku yang mana 1?? 


tadika aku memang luas so boleh main-main pondok-pondok. haha.


bersambung......

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...