Rabu, 19 Januari 2011

~page 91 of my evil girl name's Lily.

p/s have a nice day everyone. may allah bless us. wink wink wink.you can check it out all my story kat bahagian LABEL and choose as what u wish. first chapter of my evil girl name's Lily, you can click, april 2010. also you can search it at vampire's Label.


previously...

“ truly speaking.” Tegur Ariq. “ kenapa kau tak puas hati sangat dengan dia?” tanya Ariq tetiba.

“dia?” dahi Umair berkerut. “ dia tu siapa? Crab, koop ramai orang kot. Nak masuk pun tak boleh.” Rungut Umair.

“ tunggu kejap la.” Kata Ariq. Kedua-duanya berhenti sebentar di luar bilik guru melihatkan terlampau ramai yang bersesak keluar masuk koop. “ aku cakap pasal Lily la. Kenapa kau tak puas hati sangat dengan dia?” tanya Ariq lagi.

Umair berfikir lama. “ aku malas nak jawab soalan kau tu.” Jawabnya pendek.

Ariq dah mula tunjuk muka tak puas hati. “ takkan itu pun tak nak jawab. Musykil aku. Hari tu dah elok. Tup tap tup tap, gaduh balik.” Balas Ariq. “ sangat baik sampai pergi date semua.” Perli Ariq.


the story continue....page 91.....

“ masa tu, err. Pape je la. Aku tak rasa tu benda best yang nak diketengahkan.” Dalih Umair.

“anda-sangat-ego.” Kata Ariq bengang.

“k,i get it.” Balas Umair mudah.

“ pape je la. Tapi kau sendiri tahu yang aku..” Ariq tidak menghabiskan ayatnya.

“ kau suka dia?” Umair menghabiskan kata-kata yang tidak dihabiskan oleh Ariq. “ a’ah. Aku tahu kau suka dia. Cup! Aku tak rampas dia dari kau k, aku dengan Lily tak declare apa-apa pun.” Bengkeng Umair.

“ aku tak cakap apa-apa.” Balas Ariq pantas. “tapikan, kalau kau nak suka dia, takpelah, aku boleh je beralah kalau itu yang terbaik untuk kau dan Lily.”

Umair tak tahu nak react macam mana. “ aku benci jiwang.” Dia terus berlalu menuju ke 
koop. Ariq menghela nafas seketika. If that is the best, nothing I can do except beralah. Ariq berjalan menuju ke kelas dengan langkah longlai.



Lily dan Tina keluar dari tandas perempuan. Tina awal-awal dah geleng kepala. “entah la Lily. Aku rasa Ariq suka dekat kau la.” Rumus Tina.kedua-duanya turun dari tangga dan menuju ke kelas 5 Alpha. Just wanna mention, tandas perempuan dekat tingkat dua.

Lily hanya angkat bahu. “aku tak tahu and malas nak ambik tahu. Buat pening kepala aku.” Lily menjulingkan matanya ke atas. “as what yang kau cakap, he likes me.” Kedua-duanya sudah masuk ke dalam kelas dan menuju ke tempat duduk masing-masing.

“yeah. But..” kata-kata Tina diganggu oleh Sara.

“hei!” panggil Sara. Lily dan Tina memandang ke arah Sara.

“ kau panggil kitorang ke Sara?” tanya Tina.

“ takde la. I panggil sampah dekat tepi you tu.” Sindir Sara. “mestilah I panggil you berdua-dua. Buat-buat tak tahu pulak.” Tambah Sara gedik. Dia menuju ke arah Tina dan Lily.

“oh, baru aku tahu. Mana tahu kau silap panggil orang ke. Ye la, entah-entah balaci mana yang kau panggil.” Balas Tina geram.

“whatever.” Pangkah Sara.

“ kau nak apa Sara?” tanya Lily. “ aku takde mood nak layan orang gedik macam kau ni.”

“shheshh.”Sara menghalakan jarinya ke arah Lily supaya Lily boleh berhenti bercakap. “ I tak nak cakap dengan perempuan murahan. I nak cakap dengan Tina.” Kata Sara biadap.

Lily mengecilkan matanya berang. “k, shoot. Apa masalah kau ni sebenarnya Sara? Boleh tak dalam masa sehari kau jadi manusia?” marah Lily.

“ alone please.” Senyum Sara pura-pura. “so, if you don’t mind , could you go, please. I tak suka cakap banyak kali.” Arah Sara bertambah gedik.

“Lily.” Panggil seseorang dari arah pintu kelas.

“ ahah!” kata Sara teruja. “ that’s your boyfriend is calling. Shyhh.” Halau Sara. “ bagus la tu. Nerd with murahan.” Gumamnya perlahan.

Lily berjalan menuju ke arah Hail.” Apa dia Hail?” tanya Lily keruh.

“oookie. Seems you not in good condotion.” Konklusi Hail. Dia merenung Lily atas bawah. “ apa yang dah jadi?”

“none of your bussiness.” Balas Lily kasar.

“ookie. I just wanna talk je. But if you err, ada masalah, we take another day.” Kata Hail lambat-lambat.

“ no,no.” Halang Lily. “ k, cakap cepat. Hari ni, not in a good mood.”

“em, nak tanya, err, malam ni free tak?”

Lily kerut dahi. “ kenapa pulak? Tak tahu lagi. Kadang-kadang busy.”

Hail gru-garu kepala. “ saja je. Ingat nak ajak lepak HaHa Corner.” Kata Hail. “ if you don’t mind.” Gumam Hail.

“err, I-don’t-know.” Crab. Takkan budak ni suka aku kot.

“ ouh. Takpe la kalau macam tu.” Hail terus berlalu.

“eh, kejap-kejap. Gimme your phone number. Nanti I call Hail if I can make it tonight. Ok?”

Hail dah tersenyum.” Here we go.” Dia membetulkan cermin mata hodohnya.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...