Ahad, 2 Januari 2011

~ page 87 of my evil girl name's Lily.

p/s have a nice day everyone. may allah bless us. wink wink wink.you can check it out all my story kat bahagian LABEL and choose as what u wish.

“ tapi kan, macam mana kau black out rumah diorang ea?” tanya Lily sambil kerut dahi.



Shasha dah senyum-senyum. “ well, aku tukar step down transformer rumah dia jadi step up transformer.”


Air muka Lily terus berubah. “ tapi kan manu..”


“iyap!” pintas Shasha pantas. “ aku tahu manual. Tapi Gaiatri is different. This town not like others. Semua guna system komputer.”


“ system komputer.” Bisik Lily. “ jadi arus berlebihan akan sampai ke rumah Umair and erath breaker tak dapat tampung and....”


“ black out.” Kata Shasha. “ aku buat tanpa rasa bersalah. Tapi tentunya, rumah dia just black out tak lama pun.” Shasha dah sedih.


“ pape la, lupakan je la.” Kata Tina. “ sebab aku sepatah haram pun tak paham apa yang korang berdua cakap.”


shasha kelihatan cuba untuk menerangkan lagi, tetapi di pintas oleh Adelia. “ k,k,cukup Shasha. Kitorang-memang-tak-faham-kalau-kau-cakap-118-sekali-pun.”


“ aku nak cerita pasal malam tadi masa aku dengan Tina jumpa Zee. Dia kata memang Umair ada mintak tolong dia untuk cari Truly Gossip. Umair bagi tahu Zee, dia just nak tahu je, tapi Zee kata, dia rasa Umair ada plan lain.”


“ liar.” Kritik Tina.


“iyap, aku rasa Umair memang talam dua muka tak boleh pakai sungguh. Macam baghal. He’s so annoying tahap kambing.” Tambah Adelia.


“ k, just stop about him.” Kata Lily tetiba. “ about him, kita lupakan dulu. Aku tak rasa dia adalah subjek yang menarik untuk di bualkan.”


“ as what you wish.” Kata yang lain serentak.


“ aku sebenarnya...” belum sempat Lily menghabiskan ayatnya, loceng sekolah dah berbunyi menandakan waktu pembelajaran telah bermula.


“ masuk kelas.” Keempat-empat mereka pantas bangun dari kerusi kantin dan bergerak menuju ke kelas. Dalam perjalanan ke kelas, kesemuanya memandang Lily sambil berbisik kuat.


“ perempuan murahan.”


“ aku rasa dia memang dah biasa la buat macam tu.”


“ ye doe. Aku rasa dia memang dari dulu macam tu!”


“ memang GRO.”


Hati Lily dah panas menggelegak. Rasa macam nak sepak je muka budak-budak yang mengumpatnya tadi. Tiba-tiba perjalanan diorang berempat di halang oleh sekumpulan budak lelaki yang diketuai oleh si dajal Umair, si Setan Danial dan Si budak baru Ariq. Lily tak tahu nak bagi tittle apa dekat Ariq kerana Ariq tidak pernah berperangai baghal or lembu macam Umair or Danial.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...