Rabu, 27 Oktober 2010

~ page 63

p/s my evil girl name's lily ~ first chapter ~ april 2010 . jangan lupa komen

Gelak.
“ mana ada marah.” Lily membetulkan selimut yang membaluti tubuhnya. “ frankly, aku tak nak fikir pasal mushy dovey ni, buat aku sakit kepala je kalau fikir. Takde yang untung pun pasal benda alah ni.”
“ lain orang lain cara pemikirannya. Maybe aku dengan Ally dah lama still last longer and always gelak ketawa takde masalah, mungkin sebab tu aku suruh kau cari someone kot. Sebab aku tahu how the feeling is when we have someone yang kita boleh bergantung.”
“gaya cakap macam kaunselor kelas atasan sungguh but kau yakin ke kau akan kekal dengan Ally? Sorry if aku cakap, aku just rasa couple zaman sekolah ni hanya untuk cari pengalaman semata and aku rasa takde benda yang kekal pun. It’s all fake.” Kata Lily. " and why this topic is keluar malam ni?" gumam Lily.
“ if you say so. Kau ni macam mendoakan aku clash dengan Ally je.”
Gelak.
“ mana ada. Tapi if kau boleh last longer dengan Ally, aku tak boleh nak kata apa kan. Mana tahu Ally tu betul-betul soulmate and jodoh kau ke. Tapi, zaman uni dan zaman matrik kau nak campak mana ? longkang? Aku rasa that zaman la zaman yang terbaik untuk kita nilai someone betul-betul, luar ,dalam, atas, bawah, kiri, kanan.”
“ gila dahsyat punya falsafah hidup. Macam pegawai jpj je. Jangan lupa pandang kiri dan kanan jika melalui simpang. Macam gaya Zakaria buncit tu je.”
gelak lagi.
“ aku tahu la kau benci dekat Zakaria tu, tapi tak payah la panggil dia buncit.” Kata Lily tersengih.
“ dah memang betul dia buncit. Cuba kau panggil dia kurus dan muka putih macam cina. Mesti dia lagi terasa. Dah memanng kenyataan dia tu buncit, hitam, penggatal tak sedar diri. Boleh pulak bagi kelas bio kat kelas jpj hari tu. Angin je.aku bagi pelempang sedas baru tahu. Tak sedar diri tu dah tua. Perangai macam kambing je.” Mengumpat Tina.
“ seriously aku rasa kau memang garang Tina. Apa kata kau salurkan kemarahan kau tu dekat Truly Gossip je. Kurang sikit dosa kau dekat Zakaria sebab tak habis dok ngumpat pak cik tu.”

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...