Ahad, 24 Oktober 2010

~ page 62

p/s my evil girl name's lily ~ first chapter ~ april 2010 . jangan lupa komen

Tina dan Lily sedang duduk di beranda sambil menghadap langit malam. Kedua-duanya berselubung dengan selimut Lily.
“ truly speaking, macam mana kau boleh terjatuh chenta dengan Umair?” tanya Tina. Lily berpaling maut memandang Tina yang duduk di sebelahnya.
“ ooookey. First, aku tak terjatuh chenta dengan Umair. Second, aku dengan Umair totally takde pape connection. Third, you so girlish tonight?” rungut Lily. Dia memandang langit semula. Southern cross kelihatan cantik berlayar di dada langit.
Tina tersengih. “ terima la kenyataan bahawa aku sememangnya dilahirkan sebagai seorang perempuan. Da tu apa? Kau fikir aku ni lesbian plus pengkid tahap guling-guling ke apa?”
Lily melirik senyuman. “ kau ni jargon mengalahkan apa je. Aku tahu la BM selalu highest score. Tapi ni dah terlebih over loaded. Bahasa berterabur semacam.”
Gelak.
“ whatever.” Tina membetulkan duduknya. “ asalkan Ally sayang aku.” Lily menepuk peha Tina.
“ tak habis-habis dengan Ally. Hello, kita nak SPM ok tahun ni. Tolak tepi pasal cinta and other stuff. Concentrate dear. One of factor of rate of reaction. Concentration.”
“ tapi aku bukan sodium thiosulphate.” Tina mencebik. “ jangan cakap aku je. Kau pun sama je.” Lily mengerutkan dahinya.
“ bila pulak aku layan scene jatuh cinta terguling-guling ni.”
“ Ariq?” tina dah tersenyum memandangnya.
“ you got be kidding me. Aku dengan dia takde pape ok. Fullstop!”
“then, Umair?”
Lily menjulingkan mata ke atas. “ aku rasa, aku macam nak sumbat je barbiturate kat dalam mulut kau tu biar berbuih sebab overdose.”
“oppss. Marah pulak dia.”

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...