Selasa, 21 September 2010

~ page 50

“ just acting.” Kata Lily perlahan. Handphone Lily berbunyi buat kali kedua. Dari Shasha.

Library. Cepat !

Lily pantas menuju ke perpustakaan.



Umair merenung handphonenya. Biar betul apa yang baru di bacanya sebentar tadi. Danial dan Ariq datang menghampirinya.

“ dude, betul ke apa yang aku baru baca? Lily dah jadi playgirl kelas atasan?” tegur Danial. Dia mengambil tempat di sebelah Umair. Umair hanya mengangkat bahu.

“entah. Do i care?” kata Umair bongkak.

“ kau nampak pelik.” Kata Ariq perlahan. Dia duduk di sebelah Danial.

“ mana ada.” Tingkah Umair pantas.

“ yes. You are,” balas Ariq lagi.

“ kau tak rasa apa-apa ke?” tanya Umair kepada Ariq.

Ariq termangu-mangu. “am i suppose to feel anything?” tanya Ariq kembali kepada Umair.

Umair menjulingkan mata ke atas. “ huh, whatever.”

“ betul la aku tanya. Am i suppose to feel anything ?” tanya Ariq lagi.

“ crap. Kau bukan suka dekat Lily ke?” tanya Umair. Danial dah nak tergelak.

“ aku bukannya jatuh cinta. Aku just, macam yang kau kata. Suka. Nothing more and nothing less. Kenapa? Aku tahu la kau suka dia kan?” teka Ariq.

Blushing. “ mana ada. Aku nak pergi koop kejap. Nak ikut?” ajak Umair.

“ boleh je. Tapi lain kali tak payah la tukar topik.”

“ boleh tak aku sekeh kepala kau.”

Gelak.


p/s
my evil girl name's lily ~ first chapter ~ april 2010 . jangan lupa komen

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...