Jumaat, 31 Januari 2014

Transformers Expo Malaysia 2014 #VMY2014

assalamualaikum dan selamat petang.



2 hari lepas, aku pergi Genting Highland untuk mereka punya Great Launching Transformers Expo Malaysia 2014 yang julung julung kali diadakan di sana. pada tahun ini, Transformers yang merupakan keluaran Hasbro akan menyambut mereka punya besday yang ke 30! *clap clap clap*

aku rasa semua orang da tak sabar nak tunggu movie terbaru Transformers iaitu Transformers : Age of Extinction. well, most likely about, buat sesiapa yang nak lepas gian dengan Transformers, anda-anda sekalian boleh ke Genting Highlang sekarang bermula dari 31 Januari 2014 which is today la *hahahaha, keji la kau baru update entry ni sekarang* and will be end on 16th February 2014.

what is Transformers Expo Malaysia 2014 actually? well, it well organized and sponsored by Target Exposition Sdn Bhd, Resort World Genting, Hasbro and Tourism and Culture Malaysia. jadi, buat sesiapa penggemar and die hard fan *again, PENGGEMAR DAN DIE HARD FAN :)* kepada Transformers, boleh la berkunjung ke Genting sekarang untuk ke Ekspo itu :)

apa je yang ada dekat Transformers Expo Malaysia tu?

well, masa aku dengan rakan blogger yang lain pergi sana, ada satu hall tu khas untuk sejarah Transformers, sejarah dari mula mula those Transformers hidup sampai la mereka besar and then perang between Autobots and Decepticon. lepas tu ada hall untuk robot-robot dari pungumpul transformers seluruh dunia telah dikumpulkan di situ. like seriously, *untuk bebudak lelaki la* that hall is really amazing. rahang aku macam da nak jatuh kot tengok all the robots yang ada dekat hall tu. serius teruja gila barbie tengok semua tu

bila bergerak ke hall seterusnya, lagi la rahang aku jatuh ke lantai terus. it's CHEVROLET'S CAMARO!!! tahu tak apa tu? kereta warna kuning bumblebee yang super awesome tu bila dia bertukar menjadi kereta. aku da macam , oh my goodness. what is this ? mimpi ke apa? by the way, masa aku pergi sana, bebudak lain termasuk la blogger, media, even polis pun bergambar sakan dengan chevrolet's camaro dari dalam hingga ke luar kereta. yes, kau baca apa yang aku tulis. dorang siap masuk dalam kereta kuning tu and bajet bawak kereta tu lalu bergambar macam kereta tu dorang yang punya. KAH KAH KAH.

by the way, aku rasa tu je la hari di mana kereta tu boleh dibuka untuk bergambar di dalam dan tiada hari lain. ye la, aku rasa hari lain akan sangat full dengan orang ramai. next hall ialah War Zone. scene perang-perang between the autobots and decepticon and human ada dekat kawasan tu and also 3D of cube pun ada dekat situ. lepas tu, ada 3D tunnel. phewwwiitt. 3D tunnel memang sangat best! akan ada TV besar gabak dan kau akan dapat pakai speck 3D untuk lihat kesan dan aksinya. heh, tak nak cakap banyak. nak tahu dengan lebih lanjut, ang pi la sana.

and hall terakhir ialah Arena of Star Genting Highland. dekat Arena of Star akan ada robot Optimus Prime setinggi 23 kaki dan robot Bumblebee setinggi 18 kaki. tapi korang takboleh pegang robot besar gabak tu la. heh. kalau nak pegang dan bergambar, well, korang boleh bergambar dengan Optius Prime yang setinggi 9 kaki manakala Bumblebee setinggi 7 kaki. jadi, bergambar la dengan dorang ni sepuas puas hati :3. selain itu, dekat Arena of Star juga akan ada Augmented Reality *dekat BB dulu pernah apply benda ni* and 3D mapping, suit for kidddo! akan ada juga kuiz atau trivia sepanjang hari yang akan dikendalikan oleh emcee yang terlibat.

pengunjung bertuah maybe akan dapat hadiah, goodies, robot transformers, toys and whatsoever lagi la semasa pada hari kejadian. jadi, apa tunggu lagi, buat sesiapa yang PEMINAT TEGAR TRANSFORMERS DAN DIE HARD FAN GILA BARBIE punya, boleh la datang ke Transformers Expo Malaysia 2014 di Genting Highland.

senarai harga adalah seperti berikut

dewasa : 55 myr

kanak-kanak 4 tahun hingga 12 tahun: 45 myr

bawah 4 tahun hingga baby : free

warga emas lebih 60 tahun : 45 myr

harga family , 2 dewasa, 2 kanak-kanak : 180 myr

untuk sebarang pertanyaan lanjut atau ingin beli awal tiket , boleh melawat laman web ini

@Resort World Genting

@MyDeal.com.my

kalau rasa nak pergi, jom pergi reramai!! i've already have 4 passes for this expo :) each pass is 55 myr :) . terima kasih kerana membaca!





1 ulasan:

ch000tz berkata...

Have a great day ahead :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...