Ahad, 13 Mei 2012

Hot Song This Week- Week 1

assalamualaikum wbt dan selamat petang buat semua.

Hot Song This Week.

actually, aku dah rancang nak buat entry macam ni lama dah. dari tahun lepas lagi. tapi  pikir masa tu busy dengan study, nak up to date dengan dunia luar lagi. (kekdahnya aku ni macam MB busy sana sini. haha)

so, here we go, for the hot song this week is goin to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SOMEBODY THAT I USED TO KNOW BY GOTYE featuring KIMBRA.



eh? hansem gila la pulak. masa aku tengok klip video, tak la berapa hansem sangat. haha. 



Someboy That I Used to Know is at top of the chart of American 100 Billboard for 4th Week in a row. meanwhile at United Kingdom, this song already lead the chart for 5th Week in a row. seems like this Gotye is a new rival for Adele! hoho. Adele!!! you have new competitor here. 

masa mula-mula aku dengar lagu ni,

sangat nice. sangat catcy. dengan rentak dia yang perlahan. gila tenang. kalau kau rasa nak mengamuk ala-ala Hang Jebat atau nak baling kerusi boleh la dengar lagu ini. nice one. :)

by the way, dalam masa 3 minggu sahaja, lagu ni telah dijual secara digital sebanyak 400 000 dan telah di download oleh orang2 kedekut macam aku ni sebanyak 414 000. heh.

other than be the top of Rock Song, this Gotye's also lead for the Dance/Club playlist, Digital Song, second in Radio Song  and fourth in Pop Song.

untuk siapa-siapa yang tak tahu and malas nak amik tahu, nama sebenar Gotye ialah Wouter "Wally" De Becker dan berasal dari Belgium. haha. nama dia gila macam nama dalam cerita Lord of the Ring je jadahnya. sekarang dia berumur 32 tahun tapi aktif dalam bidang nyanyian sejak umur 21 tahun lagi. perghh. gempak gilak!

aku sebenarnya baru kenal je Gotye ni bila tengok carta hari tu. kalau tak tengok carta memang tak kenal la Gotye ni siapa sebab aku da malas nak dengar lagu through fly fm. sekarang rutin aku just bukak playlist, pilih lagu yang kita nak then tadaa!!! kepala terangguk-angguk ikut alunan lagu. haha.

heh.

by the way, selamat mendengar lagu ni buat sesiapa yang tak layan lagi and sila lah layan lagi buat sesiapa yang dah dengar lagu ni sepuluh belas juta kali. hehe.

till then. love.

kave down, 2356


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...