Rabu, 22 Februari 2012

~ nuffnang is turning 5 bebeh!!!!!!!!!!!!!!

assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua.


ohoho!! nuffnang akan menyambut kelahiran yang kelima pada 26 February 2012 ni uolls! memang gempak gila. dress code totally biru and its gonna be superb. yeeha! lets rolles it bebeh. jadi, macam mana kita akan raikan sambutan biru ini?


bila tahu tema untuk party ni ialah biru, aku terus terbayang kan burung camar yang warna putih tu, lepas tu terbayangkan angin sepoi-sepoi bahasa yang membelai leher. ada bunyi ombak, pantai yang suci gila bersih tanpa dicemari dengan apa-apa. serta suara orang bersantai di atas pasir dan bergosip sakan sambil berjemur di bawah cahaya matahari yang hangat. it is...........................



TROPICAL PARADISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ini apa yang aku bayangkan untuk event biru nuffnang.

1- semua orang pakai tema hawaiian macam Lilo & Stich dengan kalungan bunga dekat leher atau buat lilitan dekat kepala ataupun tocang. bila orang masuk je kat dalam tempat majlis tu, terus dapat kalungan bunga tanda kita semua ni macam family even tak pernah jumpa.


dengan tagline daari film Lilo & Stich which is YOU ARE MY OHANA , tandanya kita semua memang macam siblings and faamily. I lap u! haha.

eh, tak semestinya, kita bulat-bulat amik scenery, baju dan sebagainya dari film Lilo & Stich, tu cuma side kepada majlis je. dengan event macam ni, tak semestinya juga kita kena pakai baju singkat-singkat tak cukup kain bagai.  untuk Muslims & Muslimat, boleh je pakai kain menjela sampai ke lantai asalkan mengikut tema which is TROPICAL PARADISE. yes.



can wear anything asalakn appropriate dengan theme. :) dengan memakai baju-baju macam ni, ia tak nampak sarat malah nampak seperti event santai dan menenangkan fikiran. juga, dengan tema seperti tema ini, kita boleh memakai selipar saja tanpa perlu memakai kasut kulit bagai. jadi tak payah risau nak beli kasut kulit buaya ke apa ke, sebab selipar already enough. 

2- untuk music pulak, kita boleh guna lagu-lagu Melody santai ataupun rancak macam lagu-lagu Jason Mraz,, Bruno Mars Colbie Caillat ataupun Shakira. its gonna be awesome sebab boleh jamin bahawasanya dengan lagu-lagu seperti I'm Yours, I Never Told You, The Lazy Song ataupun Lucky, bila dimainkan, memang superb! and kalau ada acara atau aktiviti joget sana sini, boleh je pulak guna lagu-lagu hot Shakira seperti Hips Dont Lie.

3- untuk susun atur tempat majlis, kita boleh letak pondok ataupun binaan-binaan comel dimana dalamnya, kita boleh lepak santai sambil minum minuman berjus untuk siapa-siapa yang tak join aktiviti. boleh mengeratkan hubungan serta bertukar-tukar nombor telefon uollss!


boleh jugak buat booth untuk games-games yang enjoy dan santai. boleh je buat games tiup belon sampai pecah ataupun baling belon air. kalau nak lagi advance, buat game bola tampar pantai versi medium size dan enjoy!! 

untuk booth-booth yang lain, boleh jugak buat tempat karaoke ataupun buat game ketuk buah tembikaai sampai pecah sambil tutup mata!! ohoho. its gonna be blast guys!! untuk side bahagian tepi, boleh sediakan satu kawasan untuk tempat menari aloha yang femes itu . boleh dapatkan keo daripada penari terkenal seperti  boojae dari Floor Fever. i bet, dia boleh combine kan aloha dengan dance 2012. hee. he such a genius bebeh!!

4- seterusnya , untuk makanan pulak, kita boleh tempah cupcake macam Velvet Cupcake. yummy! sedapnya. and seperti biasa, untuk minuman , tak berapa susah. boleh dapatkan minuman berjus seperti jus nenas ataupun air kelapa. sedapnya memang sampai tak cukup satu gelas!! boleh buat macam bar untuk ambil minuman berjus yang pelbagai sambil mendapatkan payung dan straw yang unik untuk diletakkan pada gelas. heh. mesti comel. 


dan lebih seronok jikalau ada artis atau pelakon yang sertai sama. its really memoir somehow. :D

lepas tu, acara kemuncak adalah acara potong kek berbentuk nombor 5 sambil dipotong oleh Nuffnang Stick Man!!! wohooooo..  kemudian diiringi oleh lagu-lagu samba. ohoho. really cooooool. *garu2 kepala kejap*

and the last word. 

babai and aku pasti teruja untuk datang kalau tema ini dipilih. kebaboom! meletops!!!!!!!!!!!

night semua.




1 ulasan:

Unknown berkata...

Ceyhh tropical paradise! Hawaiian sungguh! :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...