Ahad, 16 Oktober 2011

~ it's all about quote.

assalamualaikum.






word. satu perkataan boleh membentuk satu ayat yang pelbagai. it's all about word. word boleh membentuk quote yang cantik. hanya kita yang pandai menilai sama ada quote itu elok ataupun quote itu tidak elok.


read this with your heart. it's only analogy but totally, i love this quote very much. 








"Orang yang tertipu dengan dunia ibarat seorang pengembala yang mencari 


haiwan ternakannya yang hilang,di pertengahan jalan dia terjumpa buah-


buahan lalu ia asyik memetik buah-buahan tersebut tanpa menghiraukan 


haiwannya yang telah hilang.."










oh! ada lagi satu Qoute!!










"Jangan salahkan Allah kerana TIDAK mendapat hidayah dengan kata-kata 


seperti ini, "belum sampai seru, tak sampai masa lagi"..kerana hidayah itu 


BUKAN boleh ditunggu, tapi PERLU DICARI dengan USAHA yang bersungguh-


sungguh

HIDAYAH bagaikan CAHAYA, ia tidak menyapa pada HATI yang tidak dibuka 


pintunya...huhu..selamat berMUHASABAH"






quote yang ni pun aku suka jugak. nice kan? apa2 pun, aku nak tidur dulu. kepala otak dah cakap, 


"tidur je la Nazrul. anda perlukan rehat yang banyak untuk tempuhi dunia baru yang akan wujud dalam masa beberapa jam sahaja lagi."


goodnyte all! goodnyte peeps!! babai korang. have a nice day ahead guys. :D

2 ulasan:

ayuyuuu :) berkata...

betul.

hidayah perlu dicari.
salah cakap mcm tu.

contoh mcm..yg free hair,mesti ade yg ckp, belum smp seru..takdapat hidayah lg

aduhhh :)

Nazrul Ashraff & Syaza Athirah berkata...

@ ayu~ betul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...