Khamis, 14 April 2011

~ latihan, latihan,latihan

assalamualaikum.


hai guys! aku baru lepas solat maghrib. heh. nak makan malam, perut dah penuh sebab tadi pergi birthday party dekat Sara's. memang terbaik la. ha-ha. main baling2 telur lagi! ok, forget about that. terkeluar topik pulak.


macam yang korang tahu (err, aku rasa a few je kot yang tahu) aku dah almost 2 bulan jadi tutor. heh. ajar 2 orang budak which is Lukman & Jiha. and 2 days ago, aku bagi latihan dekat diorang untuk diorang selesaikan. 


soalan senang je! soalan Math & BM. matapelajaran yang cool kan! heh. 


soalan BM


bina ayat untuk perkataan di bawah


-tabung
-sahabat
-tebu
-buku dan kamus
-rambut


soalan matematik.


selesaikan soalan yang diberi


1-  98765+5431


2-  10013201-99999


3-  7643 darab 23


4-  416754321675 bahagi 5


senang je kan! aku rasa korang2 mesti boleh jawab dalam masa 10 minit dan kurang. heh. Lukman & Jiha tu darjah 4 & darjah 5. untuk yang bina ayat tu, kalau salah eja, salah huruf besar atau kecik, even salah sikit, diorang akan kena ulang balik sampai betul. :)


easy pissy right :D


tu cara aku ajar :) aneh ke? haha. aku rasa biasa2 je. aku bagi contoh soalan.


87656 darab 657 =


soalan kat atas ni kakak aku ajar aku masa aku darjah 2 lagi. mathematic is fun right?


siapa2 nak join segmen : blogger di zaman sekolah, klik sini
@segmen


siapa2 yang nak join contest KAMI FOTOGENIK, klik sini
@contest



have a nice day!

2 ulasan:

Unknown berkata...

haha,,, bingung ajar budak yg lambat tangkap kan... haha

Nazrul Ashraff berkata...

@peqaxlol ~ tahu takpe.. haha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...