Sabtu, 22 Januari 2011

~page 92 of my evil girl name's Lily

p/s have a nice day everyone. may allah bless us. wink wink wink.you can check it out all my story kat bahagian LABEL and choose as what u wish. first chapter of my evil girl name's Lily, click april 2010.


Lily menapak masuk kembali ke dalam kelas. Dia pantas menuju ke tempat duduk. Kelas hampir penuh semula dan waktu rehat baru sahaja habis. Dia mengambil tempat seperti biasa. Mata pelajaran selepas ini ialah Matematik. Cikgu Aisyah yang akan mengajar.

“apesal kau muram?” tanya Lily kepada Tina. Dia mencapai botol air yang berada dalam laci meja.

“ tadi Sara bagi tahu aku yang dia nak Ally and dia nak aku tinggalkan Ally.” Kata Tina muram. Lily hampir menyemburkan air yang sedang diminumnya sebelum menunjukkan muka meluatnya.

“eu, Sara is very disgusting. Dia tu bitch tahap biawak komodo ke hapa! Tak cukup dengan satu.” Kutuk Lily.

“just foget it.” Tina dah angkat bahu. “as what yang korang bagi tahu aku. Tak payah pikir sangat, so tadaa, here I am, a rejected girl lalala Tina.” Kata Tina ceria yang dibuat-buat. “i’m so crab right?” gumamnya perlahan.

“just to remind, Ally is mine.” Kata Sara perlahan sewaktu dia melalui tepi Tina namun apa yang diucapkan oleh Sara tu masih dapat di tangkap oleh Lily.

“kalau tak menggeletis memang tak sah.” Kata Lily kuat.

“hei!” Sara patah balik untuk berhadapan dengan Lily.

“ok kelas. Sila duduk di tempat masing-masing.” Arah Cikgu Aisyah. Sara mula bergerak menuju ke tempat duduknya sambil menunjukkan muka meluatnya. “silent phone please. Ok, hari ni kita akan belajar tentang Earth. Sila buka muka surat 566.”

Kedengaran suara merungut-rungut. “tadi kenapa Hail nak jumpa kau?” tanya Tina berbisik.

“sila salin nota dihadapan ni.” Arah Cikgu kepada seisi kelas.

“dia ajak aku keluar malam ni.” Kata Lily. Sambil itu dia mula menyalin nota di hadapan.

“huh? Really aa.” Kata Tina pelik. “ why suddenly?” tanyanya pelik. Tina mula melukis bulat. Ye la, bumi kan bentuknya bulat, takkan petak pulak.

Lily hanya mengangkat bahu. “ entah. Aku pelik jugak.”

“jangan kata dia suka kat kau pulak. Aisy! Ngeri betul.” Balas Tina.

“ ha-ha. Aku rasa nak pengsan.”Lily menjulingkan matanya ke atas. “tapi aku ok je kawan dengan dia. Tapi for god sake, kalau dia suka aku, em, aku lempang dia lelaju.”

Gelak. Tak la gelak kuat sangat. Gelak cover sebab cikgu ada kat depan. Kang tak pasal-pasal dipanggil derhaka pulak. Glamour la kau Lily.

“kenapa kau nak lempang dia lelaju pulak. Sebab dia nerd?” Tanya Tina.

Lily berhenti menulis. “tina, pinjam jangka lukis jap.”

Tina termangu-mangu. “ nak buat apa?”

“aku nak cucuk mata si Sara tu. Amacam? Cool tak.”Lily menepuk peha si Tina. “aku nak lukis bumi la ooit. Takkan nak lukis bumi entah hapa hapa macam kau punya tu.”

Tina sengih kejam. “ aku sokong je kau cucuk mata si Sara tu.k,k, back to the topic. Apesal kau nak lempang Hail laju-laju?”

Lily memadam sedikit garisan bumi yang terlebih. Tina pula sedang meneguk airnya. “sebab dia lagi muda daripada aku? Tu alasan paling munasabah.”

“creepy dead! That’s alasan paling geli pernah aku dengar. Helllo, just look at Rita Rudaini plus Aidil Zafuan. Berapa jarak umur diorang?” bidas Tina.

“and look how happy are they now.” Gumam Lily. “oh! I’m so happy.yeay! duda duda. Buat apa aku nak cari yang muda. Macam lelaki dah nak pupus pulak.”

“ if you say so. Aku agree je.”

“daa, diorang ada je. Kau tengok punya banyak yang sesat ka pusat serenti tu. Nanti dah ok, jumpa la jalan pulang tu.”

gelak.

“ni dah lari topik ni. Haiya kawan. Macam aku tak tahu, sebab dia nerd kan?” balas Tina.

Lily hanya sengih sumbing. “ tu pun satu lagi reason jugak.”

“ecece, memilih jugak kau ni.”

“reputation. Entah la, kalau sekolah dekat Raja Kurshiah, all stuff kena jaga. Bukan senang nak survive hidup kat sini.”

“ agree.” Gumam Tina. “ tapi Hail tu boleh je ubah penampilan dia kan. Tapi kenapa dia too nerd sangat ea? Pelik aku. Takkan buta fesyen tahap gaban kot.” Sindir Tina.

“lorh.” Rungut Lily. “yang kau tanya aku buat apa? Kau tanya la empunya badan. Tina, kau nampak pemadam aku tak?” lily mengangkat buku matematiknya, mencari dalam pencil case, tak jumpa gak. “aiyoo. Where are you!”

Tetibe seseorang meletakkan pemadam faber castle kembali ke atas meja. Lily dan Tina mengangkat muka melihat wajah si baik hati. Lily tersenyum senang. “ thanks Ariq.”

“you’re welcome.” Balasnya bersahaja sambil membalas senyuman sebelum keluar daripada kelas sambil membawa kad keluar kelas. Ke tandas agaknya.

“oh my god! He got karisma lo. Takkan nak lepaskan je?” tanya Tina teruja. Tetibe meja mereka berdua ada yang singgah lagi. Sekali lagi Tina dan Lily mendongak buat kali kedua.

“kau nak apa Ally.” Dengus Lily. Dia terus menumpukan perhatian pada papan hitam. Tina meneruskan penulisannya.

“aku nak cakap dengan Tina.” Kata Ally.

“ balik sekolah je la. Aku panas la kat sini. Kau boleh belah tak!” Kata Lily sakit hati. Siapa yang tak sakit hati kalau best friend sendiri kena tipu hidup-hidup. Hello, dia dengan Tina dah friend since tadika kot. A really good best friend evah!

Ally terus berlalu dari situ apabila melihat angin Lily yang berubah tiba-tiba.” Kau ok tak/” tanya Lily kepada Tina.

“ok je.” Jawab Tina perlahan. Dia meneruskan lukisan bulatnya yang hodoh untuk kali yang kedua.

“kau tak nampak macam ok pun.”

“i’m ok.” Tina memandang Lily. “ so good yang aku ada kawan macam kau.” Terang Tina.

Lily terharu. “it’s all bout friend bla bla bla.”

Tina sengih. “ i’m so suka sangat-sangat kawan dengan kau!”

“me too.”

3 ulasan:

bidadarihijau berkata...

wah..nice story la..dah susah nk jumpa kawan mcm lily n tina~~sara tu mmg gedikkkk..huhu

Unknown berkata...

salam, bagus penulisan anda...

Nazrul Ashraff berkata...

@ bidadari hijau~ huhu..sara memang gedik!

@abhamz~ thanks sebab puji.. ngee..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...