Jumaat, 24 Disember 2010

~ page 81 of my evil girl name's Lily

p/s have a nice day everyone. may allah bless us. wink wink wink. first chapter of my evil girl name's Lily~ just click on April 2010.


Lily dan Shasha sedang duduk di HaHa Corner sambil ditemani dengan HoHo Milk Shake dan alunan lagu dari Paramore~my heart. Lily merenung handphonenya. Baru pukul 9.45 malam. Tina dan Adelia pula sedang berjumpa dengan Zee di Kusya Mall manakala mereka berdua pula akan mengusha someone. Hehe.



“ truly speakin Lily, aku rasa macam nak ketuk-ketuk je kepala Umair tu. Boleh tak? Aku geram gila tengok senyuman sinis dia masa kita jumpa dia kat JJ tadi.” Rungut Shasha. “ he’s so satan like a hell.” Gumam Shasha.


“ aku lagi rasa sakit hati. And just look, dia dengan abang dia sama je. “


“ abang? Umair ada abang ke?” tanya Shasha. “ aku ingat dia anak sulung.” Keningnya dah berkerut.


“ for god sake, dia-ada-abang-“ sebut Lily satu persatu.


“ siapa?”


thakif Iman.” Heh, buat apa aku nak simpan rahsia lagi.


“ thakif Iman? Maksud kau the damn hot teenage model tu ke?” tanya Shasha inginkan kepastian.


Lily menganggukan kepalanya.


“oh, my god!” shasha menutup mulutnya.


“ well, aku pun terkejut gila masa aku dapat tahu. Ye la, muka tak sama langsung, heh, actually, muka diorang nak dekat sama, tapi Umair pakai lens. Mata dia hijau jugak sebenarnya, bukannya coklat.”terang Lily.


“and macam mana kau boleh tahu semua benda alah pasal Umair ni?”


“ masa tu aku dengan siblings aku pergi shopping and tadaa, how magic is it~ aku terserempak dengan Edriana, Thakif and the F word of Umair Taqriz.”


Shasha bersiul. “ that’s so weird. Edriana Fadisha?”


Lily hanya angguk.


“That’s awesome.” Gumam Shasha.


“ aku tahu.” Ia Lily teruja. “ masa aku dapat tahu yang Umair tu adik Thakif, like a hell aku fikir, how come it can be happen. Ye la, Thakif tu model and Umair just.. err”


bitch?” sambung Shasha.


“that’s correct.” Sengih Lily.


“ tapi kan, dulu kau selalu gaduh dengan Umair, tapi.” Shasha mengerutkan keningnya, “this year is different. Kenapa kau berbaik dengan dia pulak. I mean before this korang berdua~ you know like a cat + dog = us vs taliban.”


Lily tergelak. “ apa ke benda perumpamaan yang kau bagi. “ shasha juga gelak.


“ well, betul apa aku cakap.” Sambung Shasha.


Lily hanya mengangkat bahu. “entah la, aku pun takde answer untuk soalan kau tu.”


“ jatuh chenta pandang pertama?”


“ maksud kau?” tanya Lily kurang faham dengan ayat yang baru keluar dari mulut Shasha.


“ kau~ maksud aku~ jatuh chenta dekat Umair ke sampai berbaik segala bagai.” Bisik Shasha.


Lily membulatkan matanya sebelum gelak terbahak-bahak.


“wei,” panggil Shasha. “ nak gelak pun ampun la sikit cik kat oi. Orang pandang doe, malu seh.”


“ k, chill,” lily mengangkat tangan seperti orang menyerah kalah. “ are you insane? Aku rasa memang otak kau dah putus fius. Entah la, aku tak tahu, maybe aku dah penat nak gaduh dengan dia macam budak kecik.” Jawab Lily kemudian menghirup sikit HoHo Milk Shake.


“really huh?” balas Shasha sambil angkat kening double jerk.





















Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...