Khamis, 9 Disember 2010

~ page 70 of my evil girl name's Lily.

p/s my evil girl name's lily ~ first chapter ~ april 2010 . jangan lupa komen

“ Miss Lala memang la boleh buat aku sakit jantung je tiba-tiba.” Kata Tina. “by the way, aku tak rasa Truly Gossip dah tahu berita ini. So, aku la orang pertama yang tahu kan? Kan?” kata Tina bangga.

Library gamat dengan bunyi telefon bimbit. Berbagai nada dering boleh kedengaran. Lily membuka flip handphone.

Sports day~

Hello student, here I back. Welcome to stairways of heaven everybody. Opps, maybe I can said, welcome to the hellhole everybody when I said Sports day is coming soon.

Don’t get sad everybody. I’m quite sure this year the sports day really blast and in the bless. Aahh. Maybe all of you still remember last year event right? Very shame and show stupidness. Only I can said, good luck student.

XoXo, Truly Gossip.

“ baru aku cakap.” Kutuk Tina. “ tak guna betul la minah ni. Since kejadian hari tu, aku dah tak nampak minah tu kat sekolah lagi. Kau nampak?” tanya Tina kepada Lily.

Lily menggeleng. “ aku memang awal-awal dah perasan minah tu dah takde kat sekolah sebab after that stupid incident aku cari budak perempuan tu kat setiap kelas, tapi tak jumpa. Freak.”

“ then, mesti la minah tu ada lagi kat sekolah ini. Kalau dia dah takde macam mana gosip ni boleh tersebar kan?”

Lily hanya mengangkat bahu. “ selagi dia tak kacau hidup aku, aku pun takde nak kacau hidup minah tu. End of story.” Lily pantas menyudahkan karangannya. Tina pula terus termenung keluar tingkap dan pandangannya tepat memanah ke pondok yang terletak di Taman Kaktus.


Memang pondok tu memang antara pondok terkenal dekat SMK Raja Kurshiah disebabkan pondok tu memang untuk tempat kebanyakan pasangan couple berdating. Tina menjadi teruja.

“ lily.” Panggil Tina. “ tengok tu!” katanya teruja.

Lily tidak mengalihkan pandangannya dari esei BM. “ malas la aku nak pandang. Tempat budak-budak buat onar. Dah takde tempat lain ke nak dating? Pelik aku.”

“takde onar. Cuba kau tengok siapa kat pondok tu.” Kata Tina masih teruja. “ Umair!”

Lily pantas mengangkat pandangannya dari esei BM dan pantas berkata. “ mana?”



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...