Selasa, 7 Disember 2010

~chapter 9~ page 69 of my evil girl name's Lily

p/s my evil girl name's lily ~ first chapter ~ april 2010 . jangan lupa komen

Feruary is coming~ January already gone. Say hi to new experience,

Chapter 9

“ aku rasa memang la matematik tambahan tahun ni makin susah,” rungut Tina. Dia menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal. Lily pula kepalanya terangguk-angguk mengikut alunan muzik yang berdentum kuat di telinganya.

“for god sake, kau nak berapa oktaf headphone kau tu sampai aku depan kau ni pun boleh dengar Katy Perry melalak nyanyi lagu Hot And Cold.” Kata Tina lagi. Sambil itu dia menekan-nekan kalkulatornya geram.

Suasana di library itu senyap sunyi sementelah pengawas library yang bertugas pada hari itu adalah Miss Lala. Ampun sungguh suaranya, kalau memekik, boleh pecah gegendang telinga.

“ wei,” panggil Tina. “kau dengar tak aku cakap ni.” Tambahnya lagi. Lily masih terangguk-angguk melayan lagu sambil jarinya ligat menulis esei bahasa melayu~terangkan peranan sains sukan dalam peradaban dunia.

Lily mencabut headphone. “ aku dengar la apa kau cakap.” Lily tersengih.

“ aku ingat dah masyuk gila layan Katy Perry sampai lupa dunia.” Sindir Tina.

“ ngee,” sengih.” Kau ingat aku ni frekeinstein ke apa?”

“ apa-apa je la. By the way, aku dengar ada sukan tahunan akan diadakan bulan ni.” Kata Tina. “ kejap ea.” Dia menggagau sesuatu di dalam beg. “ tadaa.”

Kelihatan di tangan Tina sekeping surat baldu merah. “ let’s check in what is the programme of this month.”

“ Tina.” Kata Lily teruja. “ kau dapat dari mana?”

Tina tersengih. “ not in a good way.” Jeda. “ find, aku dengar Cikgu Asmahan borak dengan Cikgu Fishy pasal program bulan ni. On the spot jugak masa tu diorang tengah pegang benda alah ni. So, i’ll take it la bila diorang tinggalkan kad ni atas meja. And tadaa. This card is front of your eyes.” Kata Tina bangga.

“make me wonder, kau ni Kid Cat Buggler ke?” tanya Lily sambil tersengih.

“ sheessh. Aku bermaruah sikit. Aku la catwoman,”

Gelak.

“ ehem-ehem.” Dehem seseorang. Lily dan Tina memandang ke arah bunyi deheman tersebut. Opss, Miss Lala.

“ please keep quiet ladies.” Arah Miss Lala.

Tina dan Lily tersengih sebelum kata ok dalam nada berbisik kepada Miss Lala. Miss Lala hanya berlalu dari situ setelah berpuas hati dengan keadaan di situ.






Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...