Selasa, 27 April 2010

~ page 6

Tina memandang sinis ke arah Sara setelah membaca gosip yang disampaikan oleh Truly Gossip. Kelas 5 Alpha berdengung seketika hasil daripada gosip yang mereka dapat.
“ Euu. You are so gross.” Sindir Umair kepada Sara. “ Cukup-cukuplah satu minah.”
“ Hei.” Sara mula melenting. “ Suka hati I la. Ok, kalau kau dah tak nak cakap apa-apa lagi, I nak pergi tandas dulu. Daa.” Gaya Sara menggedik. “ Bye sayang.” Lambai Sara manja kepada Ariq. Umair mengecilkan matanya.
“ Really gross.” Bisik Umair. Kemudian dia mengalihkan pandangannya kepada Tina pula yang sedang menempek di tepi kerusi Ariq.
“ Kau nak apa pulak!” Sergah Umair.
“ Talk to the hand.” Kata Tina kasar kepada Umair. Kemudian dia memandang Ariq sambil tersenyum berseri-seri. “ Hai. Nama saya Tina. Nice to meet you.” Kata Tina sopan kepada Ariq. Ariq terkaku seketika dengan tingkah laku Tina. Kemudian dia tersenyum teragak-agak.
“ Err. Hai.”
“ Kalau nak jalan-jalan kat sekolah ni, just call me. T-I-N-A.” Tina mengeja huruf namanya satu persatu.
“ Err. It’s ok. Umair boleh tunjukkan pada saya kawasan sekolah ni. Betul kan Umair?” Tanya Ariq pantas.
“ Dengan rasminya aku setuju.” Celah Umair. “ Lady, you may go.” Arah Umair penuh sopan.
“ Sibuk je mamat ni.” Kutuk Tina sebelum berlalu daripada situ.
Setelah berlalunya Tina, Ariq menghela nafas lega. Dia memandang ke arah Umair. “ Aku kena hadap benda ni hari-hari ke?” Umair tersenyum.
“ Patient is enough.” Ariq tersenyum pula.
“ Nak nangis aku.”
Umair angkat kening. “ Tu baru sikit.”
“ Really?”
“ You are correct.”

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...