Khamis, 29 April 2010

~ chapter 2~ page 7

New Chapter is start. Get ready.
Chapter number 2.

Umair berjalan dengan penuh gaya menuju ke MPH bookstore di Pavillion untuk membeli buku rujukan Fizik untuk peperiksaannya yang semakin hampir. Dia mengenakan baju lengan panjang berwarna hijau serta seluar pendek berwarna hitam. Sambil itu dia sempat juga mengenakan cermin mata hitam.
“ Umair!” Panggil seseorang. Umair berpaling untuk melihat siapa yang memanggilnya sebentar tadi.
“ Kim?” Dahi Umair berkerut.
“ Dude. Takkan dah lupa kawan kot.” Kim menumbuk bahu Umair.
“ Kim. Oh man. Bila kau balik Malaysia?” Kedua-duanya berjabat tangan seketika.
“ Baru semalam aku jejak KLIA nan permai. Dude. 3 tahun aku dekat Budapest, girl kat sini macam dah transformasi la.” Umair gelak.
“ Kau buat apa sekarang?” Tanya Umair. Kim berfikir dungu.
“ Aku kan mandat keturunan Raja Budapest, apa lagi, goyang kaki je la.”
gelak
“ Truly speaking, papa aku hantar aku belajar kat Sapura Smart School.”
“ Highty mighty school.” Umair agkat kening. “ Kau seorang je ke Kim? Ana mana?”
“ Ana lepak rumah je. Ni pun aku lepak-lepak je jalan sorang-sorang. Kalau sesat mahunya aku buat scene ngeri lepas tu masuk berita.”
Gelak lagi.
“ Dude, jalan kat sini really hell dah bertukar habisan la.”
“ Kim, kau lepak Hungary berapa tahun. Mana taknya berubah.”
“ Anyway, kau buat apa kat sini Umair?”
“ Beli buku.”
“ Nak jadi Einstein ke kawan?” Kim angkat kening.
“ Nope. Aku rasa nak jadi Ibnu Sina.”
“ You are telling me.”

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...