Khamis, 29 April 2010

~ page 12

“ Takkan la dah jatuh hati pandang pertama kot.” Nada Umair bernada kesal.
“ Kenapa? Kau suka dia ke?” Tanya Ariq serba salah. Umair mengangakan mulutnya.
“ What sort of question? Aku rasa kau memang gila mimpi ngeri malam tadi.”
“ Just asking je nama girl tu siapa. Nothing personal.” Ariq menjungkit bahu.
“ Nada yang sungguh tak meyakinkan.” Umair membuka buku latihan Add math kemudiannya. Membuat latihan progression.
“ Tapi kalau aku suka Lily tak boleh ke?” Tanya Ariq lagi. Pen Umair tergantung seinci dari buku latihannya.
“ You are really crab.”Geleng Umair sambil terus menulis pada buku latihan. “ Kau tahu tak Lily tu musuh ketat aku. Perangai macam anak gajah.” Kutuk Umair.
“ Tapi Lily tu elok je aku tengok.” Bela Ariq.
“ Kau kenal Lily tu berapa hari? Aku dah kenal dia since primary school. Perangai memang macam anak macai.” Umair memandang muka Ariq. “ Banyak-banyak girl, kenapa la kau terpikat dekat minah senget tu.”
“ Aku just nak kenal je. Bukan ajak couple mangai sehidup semati.” Ariq mengeluarkan buku latihan Fizik. “ Aku tak kata pun nak couple or what dengan Lily tu.”
“ Really? Jangan esok kau mintak nombor telefon dia sudah.”
“ Umair, err, bagi aku Lily tu just macam adik aku je.”
“ What?” Umair bertanya. “ Adik tersayang?”Sindir Umair.
“ Kinda la.”
“ Whatever. Aku tak kisah pun.”
“ Tapi Lily tu nampak ok jugak.” Kata Ariq bersahaja.
“ Kau kenal tak Truly Gossip?” Tanya Umair kepada Ariq.
“ Truly Gossip? Siapa dia tu?”
“ Demon of gossip. Really hell. Knowing every gossip in the school and he or she, I don’tknow la, will send the gossip to whole of the student.”
“ Kau bergurau or what?” Ariq dah nak gelak. Umair merenung muka Ariq.
“ Am I look want to joking around?”

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...