Khamis, 29 April 2010

~ chapter 3~ page 10

Fashion week will coming
Chapter number 3.
“ Tak payah nak bertanding, I know, I will win in that fashion show.” Kata Sara kuat kepada pelajar-pelajar perempuan yang berada di kantin. Semua pelajar memandang ragu-ragu ke arah Sara. Pelajar lelaki yang berada di kantin berbual teruja. Hanya satu topik yang dibincangkan.
Fashion week.
Pelajar perempuan yang berada di kantin juga berbual teruja. Hanya satu topik yang dibincangkan.
Fashion week.
Suasana SMK Raja Kurshiah sedang kecoh dengan gosip yang di sampaikan oleh Truly Gossip malam tadi. Semua pelajar jelas teruja dengan berita itu walaupun pihak pentadbir sekolah belum pun mengumumkan pertandingan tersebut. Kantin bingit dengan bunyi handphone berbunyi. Macam-macam nada lagu kedengaran.
Shoot.
Fashion week is start next week. Get ready student. Find your best cloth when competition is starting soon.I hope the best win. Oh look. Ariq Ulwan is coming.
8 January 2010.
XoXo, Truly Gossip.

Jelas kantin riuh dengan berita tersebut. Sementara itu, Ariq Ulwan sedang di keremuni oleh sekumpulan pelajar perempuan dan sangat jelas yang Ariq keliru mengapa begitu banyak perempuan yang mengerumuni dirinya.
“ Kesian Ariq.” Kata Tina kepada Lily.
“ Is that I care?”
“ Oh look, Ally is coming. Bye Lily. Aku chow dulu. Kita jumpa kat dalam kelas nanti tau.” Tina melambai ke arah Lily sebelum berlalu dari situ.
Lily mengeluh. Ni yang payahnya kalau semua orang ada pakwe. Lily berlalu menuju ke Taman Croton sebelum duduk di situ keseorangan.Lily membuka buku teks Kimia lalu di bacanya bab 2 tentang Alkene. Namun tumpuannya terganggu apabila seseorang datang duduk pada kerusi yang bertentangan dengannya sambil mengambil nafas termengah-mengah. Lily angkat kening. Ariq. Jelas yang budak lelaki tersebut berjaya melepaskan diri daripada sekumpulan pelajar perempuan yang mengerumuninya sebentar tadi.
“ Sorry. Tumpang duduk.” Kata Ariq.
“ It’s ok. Harta awam.” Kata Lily bersahaja. “ Nampak termengah-mengah. Kenapa?”

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...