Khamis, 7 Oktober 2010

~ page 53

Lily menggenggam handphonenya berang, tak guna punya Truly Gossip. Hal kecik macam ni pun nak jadikan gossip dekat sekolah. Memang sah kena pancung habis. Semua pelajar memandang Lily dengan pandangan luar biasa dan dia tanpa berlengah terus menuju ke rak yang seterusnya.

Truly gossip ~ 1200-1800.

Lily angkat kening. Mesej dari Tina. Sekarang dia berada di bahagian 1001-1199. Dia bergerak ke rak sebelah and tu dia. Seorang gadis sedang tunduk membaca buku. Memang nak kena pelangkung budak perempuan ni sebab buat hidup dia sentiasa berada dalam kesusahan. Lily jalan dengan penuh kebencian menuju ke arah pelajar tersebut.
Sampai sahaja di tepi gadis tersebut, dia menepuk bahu. Gadis itu terkejut.

“ truly gossip?” tanya Lily sinis.

“ you got be kidding me.” Bisik gadis tersebut.


Umair berkerut dahi lagi. Memang sah ada yang tak kena.

“ guys,” panggil Umair. Danial dan Ariq berpaling ke arah Umair. “ aku nak pergi somewhere kejap. Belikan aku red choc heart. Guna duit korang dulu. K, aku chow dulu.” Umair pantas berlari tergesa-gesa.

“ wei !” panggil Danial kuat. Tetapi tidak dipedulikan oleh Umair yang pantas menaiki tangga. “ just the way he like.” Gumam Danial perlahan. Ariq tergelak. Walaupun dia mendengar Danial memanggilnya, namun dia buat tidak endah sahaja. Dia mahu mencari Lily di library. Dia tidak kisah jika terdapat gosip mesej dari Truly Gossip yang mungkin berbunyi begini

Umair Taqriz find Lily Nadia at library and maybe he want to try to solve his lover’s probs.

Truly Gossip and his or her gosip mesej yang sangat senget. kalaulah Truly Gossip tidak pernah menghantar mesej-mesej sedemekian rupa, pasti hidupnya aman damai. Umair pantas masuk ke dalam library untuk mencari Lily. Handphonenya berbunyi. Muka Umair menjadi muram. Pasti gosip terbaru dari Truly Gossip.

Library ~ fiction ~1200-1800. Now !!

Oh ! mesej dari Lily rupanya. Umair pantas menuju ke rak yang diberitahu oleh Lily.






p/s my evil girl name's lily ~ first chapter ~ april 2010 . jangan lupa komen

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...