Jumaat, 3 September 2010

~ page 47

Hari sabtu ~ relax & cool down. Planing. Lily’s house. Conspiracy.

Lily menghidang Milo Ais kepada rakan-rakannya sebelum duduk di sebelah Tina di atas katil. Bilik Lily dah berdentum dengan lagu Heartbreak Warfare by John Mayer. Adelia berdehem.

“ aku rasa, first of all kita kena cari dulu siapa tu Truly Gossip and macam mana dia boleh tahu all our secret? Aku sangat musykil dengan perkara yang satu ni. Our secret is our secret la kan tapi dia always know even data sekolah pun dia boleh tahu dan ceroboh.”

Shasha angkat bahu sebelum meneguk Milo Ais. “ weird.”

“ tahu takpe. Aku tak tahu macam mana kita nak cari Truly Gossip ni. Any idea?” Tanya Tina.

“ i know,” shasha sudah tersenyum bagaikan baru dapat ilham agung dari kayangan. Lily, Tina dan Adelia pantas memandang ke arah Shasha.

“ how?” tanya Lily pantas.

“well, we use our intelligent. I’m hacker remember?” kata Shasha bersahaja.

Tina menepuk dahi. “ a’ah, macam mana boleh lupa yang kau ni hacker.” Tina menepuk bahu Shasha.

“ Lily, laptop.” Arah Shasha. Lily memberikan laptopnya kepada Shasha. “ well, tak susah pun nak trace people. Even dari sini pun aku boleh trace Ariq Ulwan dekat mana.” Kata Shasha selamba.

“ what’s on earth. Really ?” tanya Adelia tidak percaya.

“ of course.” Kata Shasha pendek. “ tak percaya? Let me demonstrate. Em, Lily, you have Ariq’s phone number right?” tanya Shasha.

“ iyap.”

“ gimme.”




“ see,” kata Shasha bangga.

“ OMG Shasha. You made it.” Kata Tina tidak percaya.

“ ariq ada dekat SOGO huh. Shopping la tu gamaknya.” Kata Lily. Adelia bersiul. Tina tersenyum.

“ so, conclusion is, kita kena buat gosip terbaru dekat sekolah. Bila Truly Gossip find out, she will spread the gossip to the rest and masa tu juga aku akan try to trace dari mana gosip tu disebarkan.” Rancang Shasha. “ but,” Shasha berhenti.

“ apa dia?” kata adelia.

“ korang nak guna gossip apa?” tanya Shasha sambil memandang Tina, Lily dan Adelia. Adelia tersenyum.

“ tu, korang bertiga tinggalkan dekat aku. Tahulah aku nak buat apa.”

“ set,”

“ cool,”

“ olala,”

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...