Rabu, 11 Ogos 2010

~ "subhanallah" say qeis. part i

hanna duduk di kerusi itu. dia membuka helaian pertama buku berwarna kuning itu.



kalau di lihat dari kulit buku, tak salah lagi. ianya merupakan sebuah diari. tetapi, milik siapakah diari itu? hehe, sebab tu kau buka kan hanna. sebab nak tahu siapa punya diari ini.bad hanna. sekali sekala. apa salahnya. kan ? kan ? kan ? hanna angkat kening.

nama ~ qeis zubeir bin judit ailil

d.o.b ~ 6 july 1993

p/s siapa-siapa yang menjumpai diari ini sila pulangkan kepada qeis zubeir di alamat berikut.

alamat ~ bla bla bla bla.


dia kenal budak ni. budak kacak dari kelas perniagaan tu.tak la kacak membunuh tapi boleh tahan. tipikal muka malay. baby face.



tak pernah sama kelas dengan budak tu, tapi dia tahu, qeis ni anak angkat Dato' Arjuna. siapa tak kenal Dato' Arjuna. orang kenamaan yang menguasai ekonomi di negara ini. tu la si Qeis ni perangai ala-ala demand sangat. macam universiti ni bapak dia yang punya.opps, silap. macam universiti ni bapak angkat dia yang punya !! perangai totally kurang ajar dan sangat tidak di ajar. pernah pulak si Qeis ni bercumbu di taman universiti. ingat ini taman-aneka-cumbu-seks-bebas-merata-ke-qeis-oit- huh ! sakit kepala aku bila memikir pasal budak ni.

erk ? cup. haha. kenapa aku kena sakit kepala fikir pasal budak bermasalah tu. ada kisah silam ke? by the way ~ all way out. memory lane is coming. olala ~



kalau hendak dikisahkan secara tepatnya di mana dia berjumpa dengan qeis, sumpah memang dia tidak ingat. tapi dia ingat sangat hari itu. hari kejadian itu berlaku. hari di mana dia berubah daripada si tolol hanna kepada si celik hanna. dan semuanya dia ingat sangat. ucapan terima kasih kepada anda,qeis sebab buat aku macam ni.




" guys, tengok tu, badak jalan la. euu..earthquake is coming !" sindir Qeis. kengkawan Qeis yang lain menyambut sindiran jejaka itu dengan gelak ketawa. Hanna yang ketika itu hendak ke kelas ekonomi berasa malu dan terganggu.

badak ? huh ! ye la, aku ni memang la tak kurus, tapi hellllo, aku tak la gemuk macam badak ok. dahi hanna berkerut memikirkan bahagian mana anggota badannya yang menyerupai badak. rasanya macam takde.

"boleh pula dia berkerut dahi. tak payah nak berkerut. kau tu bukan macam badak. dah macam godzilla da."

gelak.



hanna memandang ke arah Qeis.

" apesal kau pandang aku?" tanya Qeis. " tak puas hati?" tanya Qeis lagak.

hanna mengecilkan matanya merenung Qeis. tetibe Qeis tergelak.

" kau fikir, kau comel la bila tenung aku macam tu? muka macam gajah ada hati nak tenung aku. pergi cermin dulu la muka kau tu. muka basi tahu tak !" hina Qeis.

wajah hanna kemerahan. dia pantas berlalu dari situ diiringi oleh gelak hinaan daripada Qeis dan clan. dia menyapu air mata. =(

hanna menyampak buku diari berwarna kuning itu ke lantai lalu menendangnya sekuat-kuat hati. tadi dia menjumpai buku itu di perpustakaan. huh, Qeis pergi perpustakaan ? sure dia jadi tidak siuman. hanna terus berlalu dari taman itu bersama hati yang berang kerana dia masih geram terhadap memori tersebut. arghh !!!! hanna menyepak batu. bodoh punya lelaki.

Qeis lepak dan menari di disko itu sampai dia puas. enjoy ! disko itu gamat dengan suara avengeld sevenfold melalak dan manusia yang terkinja-kinja. salah seorangnya adalah Qeis. apa dia peduli. asalkan dia enjoy. jangan sesiapa kacau dia.

qeis kepenatan. dia bersandar di kerusi sambil meneguk brandy. manakala kawannya ada yang meneguk tequilla dan vodka. apa mereka peduli. dah bayar duit, takkan tak nak minum. heaven beb !!

" aku nak chow." kata qeis.

" baru pukul berapa?" tanya si teman. " muda lagi la." tambahnya sambil meneguk vodka. " tak nak ke malam ni?"

senyum.

" letih la wei. tak larat aku. k, chow. esok aku lanyak la."

si teman gelak. qeis terus berlalu ke kereta ferrari scuderia miliknya. hadiah daripada papanya sempena hari jadinya ke 18.




kepalanya pening dan matanya gatal akibat terlampau mengantuk. huarghh ! ni mesti penangan minum arak tak ingat dunia. qeis menghidupkan enjin kereta dan mula bergerak keluar meninggalkan perkarangan disko.

sambungan.. wait ea..akan segera di updated & done after that..may allah bless..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...