Khamis, 29 April 2010

~ page 14

Lily mengecilkan matanya merenung handphonenya. Tina disebelahnya hanya memandang kosong ke arah pemandangan di luar. Mungkin bosan dengan kelas tambahan Biology.
“ Tina.” Bisik Lily. Tina memandang Lily dengan pandangan kelam.
“ Apa dia?”
“ New gossip.” Bisik Lily lagi. Tina mengeluarkan handphonenya lalu di baca gosip yang terbaru. 20 saat kemudian, Tina berbisik kuat.
“ What’s the hell of that?”
Lily buat muka blur. Tina berbisik lagi.
“ Since when Ariq fall in love dengan kau?”
“ How should I know?”
Tina tersenyum galak.
“ Aku rasa whole school dah dapat gosip ni.”
“ I guess so.” Bisik Lily lemah.
“Dating tak bagi tahu aku. Sejak bila korang buat skandal tanpa pengetahuan aku ni?”Bisik Tina lagi.
“ We’re not in spark of love.” Bangkang Lily perlahan. “ What sort of that.” Rungutnya.
“ Tak kisah la.Tapi aku rasa Sara mesti kecoh.”
“ Minah lopak tu satu hal pulak.” Rungut Lily lagi. “ Mesti memekak nanti and talk babbling depan aku.”
Tina menulis sesuatu pada buku latihan Biologinya kemudian ditunjukkannya pada Lily.
Ariq ulwan + lily nadia = problems is coming.
Lily hanya mengetap bibir.
I hate that equation.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...